Kultūras ministrija (KM) ir izsludinājusi konkursu uz otra Latvijas Nacionālās operas un baleta (LNOB) valdes locekļa amatu, kura pārziņā būs attīstības un sadarbības jautājumi, aģentūru LETA informēja KM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Lita Kokale.
Augustā pēc atklātā konkursa LNOB valdes priekšsēdētāja amatā apstiprināts līdzšinējais valdes loceklis Sandis Voldiņš, kurš jaunos pienākumus sāk pildīt ar novembra sākumu, kad noslēdzās līdzšinējā valdes priekšsēdētāja Egila Siliņa pilnvaru laiks amatā.
Noslēdzoties Siliņa pilnvaru termiņam, LNOB valdē ir palicis tikai Voldiņš, jo trešā valdes locekle, par finanšu jomu atbildīgā Inese Eglīte darbu iestādes vadībā beidza šī gada septembrī, liecina "firmas.lv" dati. Saeima 17.oktobrī galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Latvijas Nacionālās operas un baleta likumā, samazinot LNOB valdes locekļu skaitu no trīs uz diviem, tādējādi cerot samazinot LNOB pārvaldības izmaksas.
Jaunā LNOB valdes locekļa uzdevumi būs plānot un organizēt attīstības projektus atbilstoši budžetam, kā arī piesaistīt ārējo avotu finansējumu to īstenošanai, organizēt LNOB darbībai nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, plānot mākslinieciskā un tehniskā departamenta cilvēkresursu attīstību, plānot un organizēt saimniecisko darbību, tai skaitā izrāžu ražošanas procesu, veicināt jaunu un talantīgu mākslinieku izaugsmi, veidot studijas, kā arī operas un baleta klases, plānot, organizēt un pārstāvēt LNOB starptautiskajos tīklos un citos pasākumos, tai skaitā attiecībā uz kopražojumiem un izrādēm ārvalstīs.
No amata kandidātiem tiek sagaidīta nevainojama reputācija, akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība, vismaz piecu gadu darba pieredze valdes loceklim līdzvērtīgā vadošā amatā vai šim amatam tieši padota vadības līmeņa darbinieka amatā, kas nodrošina vadības kompetences un zināšanas, kuras nepieciešamas, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus LNOB, brīvi pārvalda valsts valodu un vismaz divas svešvalodas, pieredze stratēģiskās vadības, korporatīvās pārvaldības vai administratīvās vadības jautājumos.
Tāpat amata kandidātiem nepieciešama arī pieredze starptautisku projektu īstenošanā, tai skaitā finansējuma piesaistē un plānošanā, kā arī pārstāvniecība starptautiskās sadarbības platformās, organizācijās un tīklos, pieredze starptautiskās sadarbības jomā, vēlama pieredze projektu vadībā, tai skaitā projektu īstenošanas finanšu instrumentu piesaistē un izmantošanā, vēlama pieredze ilgtermiņa attīstības plānu izstrādē un īstenošanā, zināšanas un izpratne par kultūras nozari, īpaši par mūzikas un skatuves mākslu, zināšanas un izpratne par valsts kapitālsabiedrības darbību un vadību, zināšanas un izpratne par nacionālajām un starptautiskajām organizācijām un sadarbības tīkliem, saimniecisko vadību un iepirkuma procesiem, kā arī personāla vadību un krīžu vadību, mārketinga vadību.
Pieteikumus pretendenti aicināti iesniegt līdz 3.decembrim.
LNOB valdes loceklim noteiktā mēneša atlīdzība ir 7047 eiro pirms nodokļu nomaksas.
LNOB valdes uzdevums ir izstrādāt un īstenot institūcijas darbības un attīstības stratēģiju pieciem gadiem, vadīt un organizēt kapitālsabiedrības nepārtrauktu darbību: īstenot māksliniecisko un kultūrizglītojošo darbību, nodrošināt līdzsvarotu operas un baleta žanra attīstību, kā arī plānot perspektīvo un sezonas repertuāru, plānot finanšu un saimniecisko darbību atbilstoši LNOB budžetam, organizēt tā darbībai nepieciešamo tehnisko un tehnoloģisko nodrošinājumu, kā arī apsaimniekot tās īpašumā, valdījumā un lietošanā esošo mantu.
Tāpat valdes uzdevums ir organizēt LNOB administratīvo darbību, tai skaitā cilvēkresursu un dokumentu pārvaldīšanu, statistisko datu apkopošanu un analīzi, nodrošināt, lai LNOB piešķirtie valsts budžeta un citi finanšu līdzekļi tiktu izlietoti atbilstoši stratēģijā formulētajiem mērķiem un manta izmantota likumīgi, ekonomiski un mērķtiecīgi.
Jau rakstījām, ka no šodienas Darbu sāk jaunais Latvijas Nacionālās operas un baleta vadītājs.