Infrastruktūras izbūves darbi uz Latvijas – Baltkrievijas robežas sauszemes posmos gar žogu tuvojas noslēgumam, informē būvdarbu pasūtītājs – VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) valdes locekle Jeļena Gavrilova.
Izbūvētās vieglo transportlīdzekļu patruļtakas un laipas tiek secīgi pieņemtas ekspluatācijā.
Vienlaikus Daugavas posmā, kur nav paredzēts robežas žogs, atbilstoši plānam noslēgusies sešu novērošanas torņu un to pievadceļu izbūve.
Gar VNĪ vadībā izbūvēto robežas žogu sauszemes posmos šobrīd turpinās infrastruktūras izbūves darbi - tiks izbūvētas vieglo transportlīdzekļu (līdz 3,5 t.) patruļtakas 119 km garumā un laipu patruļtakas 27 km garumā, kā arī pabeigta pontonu patruļtaku izbūve 1,75 km garumā. Infrastruktūras izbūves darbus gar robežas žogu sauszemes posmos plānots pabeigt līdz šā gada beigām.
“Esam gandarīti paveikto robežas infrastruktūras izbūvē, jo tas ļaus valsts robežsardzei nodrošināt iespēju efektīvāk kontrolēt valsts robežu, savlaicīgi identificējot valsts robežas nelikumīgas šķērsošanas gadījumus un citus pārkāpumus. Vienlaikus jāsaprot, ka efektīva robežas aizsardzība ir daudzpakāpju risinājumu kopums, kur bez izbūvētā žoga, infrastruktūras un robežsargiem liela nozīme ir tehnoloģiskiem un militāriem risinājumiem, pie kuriem strādā citas iesaistītās puses,” norāda Jeļena Gavrilova.
Latvijas - Baltkrievijas robežas robežas žoga izbūves darbi 145 km garumā VNĪ vadībā noslēdzās šogad jūlijā - 2023. gadā izbūvēts sauszemes posmos (112 km), šogad tika pabeigta žoga izbūve atlikušajā posmā gar publiskajiem ūdeņiem.
Patlaban VNĪ vadībā turpinās nepieciešamās infrastruktūras izbūve divos posmos, kur nav paredzēts robežas žogs - Daugavas posmā jau izbūvēti 6 novērošanas torņi un to pievadceļi. Šeit vēl plānota patruļtakas izbūve 16,7 km garumā un pieci tilti, lai nodrošinātu robežsargu kustību pāri upītēm, strautiem un gravām. Savukārt posmā ap Riču ezeru šobrīd saskaņoti būvprojekti rokādes ceļiem, ko plānots izbūvēt 2025. gadā. Tie ļaus robežsargiem operatīvi pārvietoties gar ūdenstilpnes krastu, tā efektīvi reaģēt uz iespējamajiem pārkāpumiem - neatļautu cilvēku vai preču iekļūšanu Latvijā.
Vienlaikus VNĪ vadībā aktīvi turpinās darbi Latvijas - Krievijas robežas žoga izbūvē - šobrīd izbūvēti aptuveni 86% no kopējā robežas garuma (283 km). Atlicis izbūvēt aptuveni 38 km žoga, no kuriem desmit kilometrus plānots izbūvēt šogad, savukārt 28 km žoga īpaši sarežģītās, grūti piekļūstamās zonās saskaņā ar plānoto un Ministru kabineta rīkojumā noteikto tiks izbūvēti līdz nākamā gada oktobra beigām.