Eksperts: piena un saldējuma pārdošanu pērn ietekmēja virzīšanās uz veselīgāku un sabalansētāku uzturu

© Romāns Kokšarovs

Šogad piena un saldējuma tirgus varētu piedzīvot izaugsmi, īpaši eksporta segmentā, aģentūrai LETA pastāstīja "Food Union" vadītājs Eiropā un Latvijā, kā arī valdes priekšsēdētājs Artūrs Čirjevskis.

Tāpat viņš prognozēja būtisku koncerna apgrozījuma pieaugumu, piebilstot, ka galvenās "Food Union" prioritātes šogad būs jaunu tirgu apguve, kā arī produktu inovācijas un ražošanas efektivizācija. Šogad turpinās pieaugt arī pieprasījums pēc veselīgiem, funkcionāliem un ilgtspējīgiem produktiem.

Čirjevskis minēja, ka galvenokārt vairākas pārtikas produktu kategorijas, tostarp piena un saldējuma kategorijas, pērn ietekmēja virzīšanās uz veselīgāku un sabalansētāku uzturu, kas veicina attīstību produktiem ar mazāk cukuru, taukiem, kā arī vairāk dabiskām izejvielām un proteīnu.

Tāpat "Food Union" valdes priekšsēdētājs skaidroja, ka ražotājiem pieejamāki kļuvuši ilgtspējīgāki iepakojumi un joprojām aktuāli ir piena produkti kā uzkodas. Patērētāji arī arvien vairāk izvēlas produktus ar augstu uzturvērtību un funkcionālām priekšrocībām, tomēr arī garša un cena joprojām ir svarīgi faktori produktu izvēlē.

Šogad viņš prognozēja esošo tendenču pastiprināšanos, tostarp vēl lielāku sabalansētas diētas produktu attīstību un aktīvāku uzņēmumu pievēršanos ilgtspējīgai ražošanai. Savukārt lielākie izaicinājumi šogad varētu būt izejvielu cenu stabilizēšana, darbaspēka piesaiste un efektīvas ražošanas nodrošināšana, izmantojot tehnoloģiju un automatizāciju.

Čirjevskis atzīmēja, ka kopējās "Food Union" investīcijas pērn pārsniedza divus miljonus eiro, tostarp investīcijas jaunu produktu attīstībā veidoja aptuveni 800 000 eiro. Koncerna uzņēmumi pērn laida tirgū 12 jaunus saldējumus un vairāk nekā 19 jaunus piena produktus.

Šogad koncerns plāno turpināt robotizāciju, investēt aktīvu modernizācijā un attīstīt ilgtspējīgus risinājumus aptuveni līdzīgā apmērā kā pērn. Pagājušajā gadā noslēgušies koncerna robotizācijas projekti saldējuma, biezpiena sieriņu un svaigā siera ražošanas cehos, kā arī sākts ieviest jaunu noliktavas pārvaldīšanas sistēmu.

"Food Union" koncerna apgrozījums 2023.gadā palielinājies par 12% un bija 150,2 miljoni eiro, bet koncerna zaudējumi samazinājās 4,2 reizes līdz vienam miljonam eiro.

"Food Union" uzņēmumu grupā ir Latvijas "Valmieras piens" un "Rīgas piena kombināts", kas 2020.gada februārī pievienoja "Rīgas piensaimnieku", tāpat grupā ir saldējuma ražotājs Igaunijā "Premia", saldējuma ražotājs Dānijā "Premier Is" un saldējuma izplatītājs "Hjem Is", saldējuma ražotājs Norvēģijā "Isbjrn Is", kā arī saldējuma ražotājs Rumānijā "Alpin57Lux"."Food Union" ir arī divas piena produktu un bērnu pārtikas ražotnes Ķīnā.

Latvijā

Aizsardzības resoram turpmāk ir jāstrādā pie mobilitātes, ugunsjaudas, jaunu tehnoloģiju un loģistikas attīstības aizsardzības resorā, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" sacīja Nacionālo bruņoto spēku (NBS) komandieris Leonīds Kalniņš, kurš pēc amata atstāšanas ieplānojis baudīt dzīvi.

Svarīgākais