Rīgas mēra Nila Ušakova ierosinājumu atļaut autovadītājiem puteņa laikā braukt galvaspilsētas sabiedriskajā transportā bez maksas, lai mazinātu satiksmes intensitāti un atvieglotu ielu tīrīšanu, sabiedrība uztvērusi dalītām jūtām: vieni uzskata to par pareizu risinājumu un pat atsaucas uz Tallinas piemēru, kur no jaunā gada pilsētas iedzīvotāji varēs braukt par velti, citi saredz tajā tiesību pārkāpumu un nevienlīdzīgu attieksmi pret tiem, kam auto nav.
Vakar Rīgas domes ārkārtas sēdē N. Ušakova iniciatīva tika atbalstīta un tika pieņemti grozījumi pilsētas saistošajos noteikumos, kas atļauj Rīgas domes izpilddirektoram īpašos gadījumos, piemēram, masu pasākumos, plūdos, stiprā putenī un citos nelabvēlīgos laika apstākļos, noteikt izmaiņas sabiedriskā transporta izmantošanā, tajā skaitā – īslaicīgi atcelt braukšanas maksu.
Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme pārstāvis Viktors Zaķis uzskata, ka šis ir labs risinājums, kā mazināt sastrēgumus un nodrošināt ielu tīrīšanu stipras snigšanas laikā. «Aprēķini liecina, ka vienā puteņa dienā iespēju braukt bez maksas izmantoja 11 000 autovadītāju, un pieļauju, ka 2000–3000 mašīnas neizbrauca pilsētas ielās. Galu galā sastrēgumi bija mazāki, par ko liecināja sabiedriskā transporta raitāka kustība – tas mazāk atpalika no kustības grafika,» skaidroja V. Zaķis. Šāds lēmums, kas ticis pieņemts, ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi un prognozes par sniegoto ziemu, esot tikai atbalstāms. Arī ceļu uzturētāja, SIA Ceļu pārvalde valdes priekšsēdētājs Jānis ZauersZauls apliecināja, ka šis solis devis rezultātu: ielās bijis mazāk transporta un sniega tīrītājiem bija vieglāk strādāt.
Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Sergejs Dolgopolovs puteņa dienas vakarā uz teātri devies ar sabiedrisko transportu, nevis personīgo auto. «Es gan ik pa laikam pārvietojos ar sabiedrisko transportu, tāpēc man etalons vienmēr ir kabatā,» teica politiķis, norādot, ka mēģinājums mazināt mašīnu skaitu uz ielām vienmēr ir atbalstāms. Skaidrs gan esot arī tas, ka jebkurš šāds solis izraisīs pretestību un kāda sabiedrības daļa nebūs apmierināta un protestēs. «Ziemīgās ielas un to tīrīšana vienmēr ir problēma, tāpat kā ierobežotas ir metodes, kā cīnīties ar transportu, piemēram, automašīnu piespiedu evakuācija vai atļauja stāvēt tikai vienā vai otrā ielas pusē,» sacīja S. Dolgopolovs.