Telekomunikāciju un maksas televīzijas komersants "Lattelecom" vēstulē Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) un divām žurnālistu organizācijām izteicis neizpratni par virkni "TV3" raidījuma "Bez Tabu" sižetu, kuros kritizēts "Lattelecom", paralēli notiekot sarunām par turpmāko "Lattelecom" sadarbību ar "TV3" īpašnieka, zviedru koncerna "Modern Times Group" (MTG) pārstāvjiem Latvijā.
Vēstulē, kura ir biznesa portāla "Nozare.lv" rīcībā, "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis pauž neizpratni par "Bez Tabu" pēkšņu intereses pastiprināšanos par "Lattelecom" saimniecisko darbību neilgi pēc likumu izmaiņām, kas ļaus MTG no 31.marta prasīt samaksu par "TV3" un "Latvijas Neatkarīgas televīzijas" (LNT) retranslēšanu kabeļtelevīzijas tīklos, tostarp "Lattelecom" interaktīvajā televīzijā.
Šajā sakarībā pēc "Lattelecom" publiski paustiem iebildumiem pret obligātas retranslācijas kabeļtīklos atcelšanu likuma grozījumu apspriešanas gaitā, Gulbis vaicā, vai MTG un "TV3" vadība "neizmanto iespēju ietekmēt programmas "TV3" un tajā ietverto raidījumu saturu, lai izdarītu papildu spiedienu uz sarunu partneriem, ar kuriem tiek risinātas darījumu sarunas vai ar kuriem MTG grupas uzņēmumi konkurē tirgū".
Kā pamatojumu savām aizdomām "Lattelecom" valdes priekšsēdētājs pievienojis SIA "LETA" mediju monitoringa veiktu apkopojumu, kurā redzami seši pērn rudenī pārraidīti "Bez Tabu" sižeti ar nosaukumiem, kurus var saprast kā kritiski noskaņotus pret "Lattelecom", tostarp "Mirušais saņem rēķinus par televīziju" un "Pievilināšanas meistari".
Komentējot vēstuli, kura arī nosūtīta Latvijas Žurnālistu asociācijai un Latvijas Žurnālistu savienībai, MTG programmu direktore Baiba Zūzena skaidro, ka "Bez Tabu" sižeti radušies, jo "Lattelecom" ir liels skaits klientu starp Latvijas iedzīvotājiem, tādēļ arī programmā, kas balstās uz skatītāju sūdzībām un citu informāciju no sabiedrības, nākas vairāk ziņot par problēmām ar "Lattelecom".
"Bez Tabu” ir raidījums, kas jau 13 gadu garumā iemantojis skatītāju uzticību, jo reaģē uz skatītāju zvaniem un bieži vien arī atrisina radušās sociālās un sadzīviskās problēmas. Ņemot vērā to, ka "Lattelecom" tehnoloģiskos pakalpojumus lieto gandrīz katrs trešais Latvijas televīzijas skatītājs, atbilstoši lielāks ir arī sūdzību skaits," argumentē Zūzena.