Teju katrs iedzīvotājs (93%) saredz iespējas būtiski uzlabot izglītības kvalitāti Latvijā – tā rāda izglītības uzņēmuma LIELVĀRDS veiktā pētījuma rezultāti.
Gandrīz puse iedzīvotāju (47%) uzskata, ka izglītības kvalitāte Latvijas skolās būtu uzlabojama, pārskatot mācību saturu atbilstoši ekonomikas attīstības tendencēm, piemēram, mainot skolēnu sasniegumu vērtēšanas sistēmu, kā arī vairāk iesaistot bērnus savu mācību sasniegumu regulārā analizē un novērtēšanā.
Kā nākamo būtiskāko iespēju, kas palīdzētu uzlabot izglītības kvalitāti Latvijā, iedzīvotāji minējuši 21. gadsimta prasībām atbilstošas mācību vides veidošanu un veicināšanu (atbildi norādījuši 40% aptaujāto), nodrošinot skolas un klases ar datoriem, interaktīvajām izglītības tehnoloģijām, digitālajiem mācību materiāliem un vidi mobilo ierīču izmantošanai mācību procesā.
Trešā daļa aptaujāto (30%) mudinājuši pilnveidot skolotāju augstākās izglītības un motivācijas programmas, piemēram, iedibinot īpašas stipendijas un atlases kārtību talantīgāko jauniešu iesaistei pedagoģijas studijās.
Ceturtā daļa aptaujāto uzskata, ka izglītības kvalitāti Latvijā uzlabot palīdzētu laika un finanšu resursu veltīšana regulārai pedagogu profesionālajai pilnveidei, piemēram, samazinot tiešo kontaktstundu skaitu un palielinot apmaksāto darba laiku, ko skolotāji var veltīt pašizglītībai.
Savukārt 23% aptaujāto domā, ka nepieciešams palielināt skolu autonomiju un atbildību, ieviešot skolotāju, skolēnu, vecāku un pašvaldību kopīgi izstrādātas skolu attīstības programmas, veidot uz skolu pieredzi balstītus, individualizētus mācību plānus.
Būtiski, ka tikai 7% respondentu uzskata – kopumā izglītības kvalitāte Latvijā ir laba un nekādi uzlabojumi tai nav nepieciešami.