Apkopojot datus par skolēnu skaitu valstī jaunajā mācību gadā, Izglītības un zinātnes ministrija aprēķinājusi naudas apjomu, kas "seko skolēnam” pēc jaunā finansēšanas modeļa ieviešanas.
Šā gada četros mēnešos valsts par viena skolēna izglītošanu maksās vidēji 154,82 latu jeb 38, 71 latu mēnesī. Pretēji sākotnēji plānotajam, šim finansējumam netiks piemēroti reģionālie un pierobežas koeficienti, kas lauku un pierobežas skolām paredzētu atvieglotus finansējuma nosacījumus. Izglītības ministre Tatjana Koķe iepriekš atzinusi, ka finansējuma trūkuma dēļ reforma netiek īstenota pilnīgi.
Tomēr ir noteikti atšķirīgi koeficienti dažādām izglītības pakāpēm un specifiskām izglītības programmām. 1.- 4.klases skolēniem tiek piemērots koeficients 0,75, 5.- 9.klases skolēniem – 1, bet vidusskolēniem - 1,25. Ilgstoši slimojošajiem skolēniem paredzētajās vispārējās pamatizglītības programmās tiek piemērots koeficients 0,81, bet vakarskolām – 0,82. Izglītības iestādei, kas īsteno speciālās izglītības programmu speciālajās klasēs vai integrē skolēnus ar speciālām vajadzībām, vai arī īsteno pedagoģiskās korekcijas programmu, piemēro koeficientu 1,47. Izglītības iestādēm, kas īsteno izglītības programmu ar padziļinātu kāda mācību priekšmeta apguvi, piemēro koeficientu 1,31.
Atbilstoši skolēnu skaitam, mērķdotācijas apjoms pedagogu algām sekos līdz pašvaldībai, kas to varēs pārdalīt par labu mazākajām lauku skolām – tādējādi lielās pilsētu skolas kļūs par mazo skolu donoriem.
Pērn Latvijā uz vienu pedagoģisko likmi bija 6,3 skolēni, bet šogad šī attiecība palielināta, nosakot, ka uz vienu skolotāju jābūt astoņiem bērniem. Tādējādi pedagoģisko likmju skaits sarucis par vairāk nekā 10 000. Lai tuvinātos Eiropas rādītājiem (vidēji 11 – 14 bērnu uz vienu pedagogu), līdz 2012. gadam šo attiecību plānots palielināt līdz 12 skolēniem uz vienu skolotāju, turklāt jāņem vērā, ka vienlaikus samazinās arī skolēnu skaits - nākamgad skolās varētu būt vēl par 15 000 bērnu mazāk. Tas nozīmē, ka tuvākajos gados pedagogu atlaišana un skolu slēgšana turpināsies.