Pirmajā vēlēšanu stundā aktīvākie vēlētāji bijuši Latgalē

© f64.lv, Kaspars Krafts

Sestdien 14.Saeimas vēlēšanās pirmajā stundā, proti, līdz plkst.8 aktīvākie vēlētāji bijuši Latgalē, bet neaktīvākie - Rīgā, liecina Centrālās vēlēšanu komisijas apkopotie dati.

Vienlaikus vēlētāju aktivitāte šogad 14.Saeimas vēlēšanās pirmajā stundā visos apgabalos bijusi nedaudz lielāka kā iepriekšējās Saeimas vēlēšanās 2018.gadā.

Sestdien pirmajā stundā pēc vēlēšanu iecirkņu atvēršanas Latgalē nobalsojuši 1,9% balsstiesīgo, kas ir vairāk nekā iepriekšējās Saeimas vēlēšanās 2018.gadā, kad pirmajā stundā nobalsoja 1,27% no šī vēlēšanu apgabala kopējā balsstiesīgo iedzīvotāju skaita.

Seko Vidzeme, kur nobalsojuši 1,83% šī apgabala balsstiesīgo iedzīvotāju, kamēr 2018.gadā pirmajā stundā šajā vēlēšanu apgabalā nobalsoja 1,53% balsstiesīgo.

Kurzemē un Vidzemē šajās Saeimas vēlēšanās pirmajā stundā nobalsojuši 1,74% balsstiesīgo, kamēr iepriekšējās Saeimas vēlēšanās šajos apgabalos pirmajā stundā nobalsoja attiecīgi 1,45% un 1,42% balsstiesīgo.

Savukārt Rīgā šajās parlamenta vēlēšanās pirmajā stundā nobalsojuši 1,13% balsstiesīgo, kamēr iepriekšējās Saeimas vēlēšanās pirmajā stundā galvaspilsētā nobalsoja 1,06% balsstiesīgo.

Vienlaikus, ņemot vērā iepriekš nodotās balsis glabāšanā, līdz šim lielākā aktivitāte 14.Saeimas vēlēšanās bijusi Vidzemē (6,77%), seko Latgale (5,56%), Kurzeme (5,45%), Rīga (5,32%) un Zemgale (4,8%).

Jau vēstīts, ka sestdien 14.Saeimas vēlēšanās pirmajā stundā, proti, līdz plkst.8 Latvijā nobalsojuši 1,56% balsstiesīgo iedzīvotāju. Savukārt, ņemot vērā arī tos iedzīvotājus, kuri balsi nodeva glabāšanā iepriekšējās dienās, kopumā nobalsojuši 5,67% balsstiesīgo iedzīvotāju.

Sestdien Latvijā notiek 14.Saeimas vēlēšanas. Kopumā Latvijā un ārvalstīs balsstiesīgo skaits ir 1 542 407.

Vēlēšanu iecirkņi Latvijā sestdien ir atvērti no plkst.7 līdz 20.

Latvijā

Raugoties uz nu jau samilzušo “Rail Baltica” epopeju, arvien skaidrāk iezīmējas viena ārkārtīgi būtiska lieta. Joprojām nav nekādas skaidrības, kāpēc mums šī trase ir vajadzīga. Kāda vispār ir tās jēga? Gan idejiskā, gan tīri praktiskā, jo pasaulē nekas tāpat vien nebūvējas.

Svarīgākais