Jelgavas Valsts ģimnāzija piedāvā izglītību ar pievienoto vērtību

«Lai ko mēs darītu, vienmēr atceramies ģimnāzijas moto – sevis pilnveidošana ir tiekšanās pēc gaismas,» akcentē Jelgavas Valsts ģimnāzijas direktore Inese Bandeniece © F64

Jelgavas Valsts ģimnāzija jau 93 gadus sniedz savu artavu izglītotas, zinātkāras sabiedrības veidošanā, mācību metodikā un saturā iekļaujot jaunākās vēsmas.

Skola un skolotāji domā, kā pilnveidoties, lai mācības skolēniem dotu pēc iespējas liekāku pievienoto vērtību. Tieši tādēļ, piemēram, pamatizglītības (7.–9. klase) programmā audzēkņi padziļināti apgūst datorpratību, mācās skolas un pilsētas vēsturi, kā arī izzina mūsdienīga cilvēka un vides mijiedarbību, piemēram, pēta, kāds gaiss ir Jelgavā, ūdens Lielupē. Skolēni apgūst iemaņas darbā ar GeoGebras programmu. «GeoGebra ir dinamiska matemātikas programma, kas padara matemātiku saprotamāku un reālāku, bet pašu mācību procesu – daudz interesantāku,» skaidro ģimnāzijas direktore Inese Bandeniece. Turklāt šajā gadā Jelgavas Valsts ģimnāzija ir izveidojusi vienīgo GeoGebra institūtu Latvijā, kas paver iespējas pedagogiem smelties labāko praksi dažādos starptautiskos semināros.

Plānots 9. klasē mācīt arī franču valodu un papildus jau ierastajiem mācību priekšmetiem apgūt demokrātijas mācību, politiku, kā arī publisko runu un debašu kultūru.

«Mūsdienu tehnoloģiju un plašās informācijas laikmetā tas māca skolēniem pašiem izvērtēt, domāt, argumentēti izteikt savu domu un uzstāties auditorijas priekšā. Viss iepriekšminētais arī veido pievienoto vērtību kopējam mācību saturam jau pamatskolā. Savukārt no šā mācību gada esam domājuši par iespēju visu klašu skolēniem pilnveidot savas prasmes paša izvēlētajā mācību priekšmetā. Tāpēc ceturtdienu rītos skolā notiek talantu stunda, kur pie viena priekšmeta skolotāja ir iespējams mācīties dažādu klašu skolēniem. Tas dod iespēju nopietnāk sagatavoties olimpiādēm, dažādiem konkursiem un skatēm,» skaidro I. Bandeniece.

Skola īsteno arī piecas vispārējās vidējās izglītības programmas: matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena (ķīmija, bioloģija) programmu, humanitārā un sociālā virziena (cilvēkzinības) programmu, matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena (matemātika un datorzinības) programmu, matemātikas, dabaszinību un tehnikas virziena (dabaszinības) programmu, vispārizglītojošo programmu.

Ģimnāzija ir atvērta sadarbībai ar citu valstu kolēģiem, tādējādi nodrošinot pedagogiem un skolēniem iespēju paplašināt savu redzesloku un pieredzi. Jau finiša taisnē nonācis ES projekts Jaunākās pieejas svešvalodu mācīšanā Turcijā un Latvijā. «Bet mēs esam gatavi jauniem izaicinājumiem, jo katrs projekts mūs bagātina,» uzsver I. Bandeniece.

Pašlaik skola gatavojas vēl kādam nopietnam izaicinājumam – rekonstrukcijai. Tā kā ģimnāzija atrodas ēkā, kas ir trīsdesmito gadu kultūras piemineklis, nopietni jādomā, kā sasaistīt jauno, moderno, saglabājot kultūrvēsturisko vērtību.

Šobrīd notiek iepirkums par iekšdarbu projektēšanu. Pirms tam jau ir veikti visi nepieciešamie izpētes darbi, kur un kādi uzlabojumi vajadzīgi. Plānots piesaistīt Eiropas Savienības (ES) naudu, jo no 2016. gada, kad būs pieejami jaunie Eiropas fondu projekti, viens no finansējuma virzieniem būs tieši paredzēts valsts ģimnāzijām. Protams, rekonstrukciju procesa laikā būs jādomā, kā to salāgot ar mācību norisi, taču vēl ir laiks gaidāmajām pārmaiņām sagatavoties, spriež ģimnāzijas direktore I. Bandeniece, piebilstot, ka skolai rekonstrukcija ir ļoti vajadzīga, jo arī tas ļaus pilnveidot mācību procesu.



Svarīgākais