Osinovskis: "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai" var nākties atlaist 300 darbiniekus

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Nesaņemot eksporta garantijas, "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcai" (DLRR) var nākties atlaist pusi jeb aptuveni 300 darbinieku, intervijā sacīja uzņēmuma akcionārs un patiesais labuma guvējs Igaunijas uzņēmējs Oļegs Osinovskis.

Viņš skaidroja, ka Daugavpils uzņēmuma gadījumā liela problēma ir tā, ka konkurenti Lietuvā, Polijā, Ukrainā, Krievijā, Čehijā un Vācijā ļoti aktīvi izmanto valsts atbalstu eksportam.

"Tā pat bieži nav nauda, bet eksporta garantijas. Latvija pašlaik zaudē konkurencē. Ja Latvija tāpat kā citas valstis piemērotu atbalsta pasākumus eksportam, es pat neredzētu lielas problēmas Daugavpils uzņēmumam. Taču šodien mēs konkurencē reāli zaudējam. Es nezinu, kā ir ar citiem uzņēmumiem, bet DLRR eksporta garantijas nepiešķir," stāstīja Osinovskis.

Viņš pauda neizpratni par DLRR pirms dažām nedēļām pavēstīto, ka eksporta garantijas atteiktas tieši tiesas procesa dēļ.

"Attīstības finanšu institūcijas "Altum"" ("Altum") atbildē, ja nemaldos, bija teikts, ka atteikts ar mērķi ievērot saprātīgu piesardzību. Ikvienai finanšu institūcijai ir jākontrolē riski. Ko tas nozīmē? Tas nozīmē, ka jākontrolē, vai jūs neatmazgājat naudu, kura iegūta no eksporta, maksājat nodokļus utt. Savukārt "Altum" līdz ar to paziņo, ka riskus kontrolēt nevēlas, jo iespējams, varbūt rūpnīcas patiesais labuma guvējs tiks notiesāts - turklāt es neesmu ne uzņēmuma valdē, ne padomē. Tieši kādā veidā mans personīgais stāsts ar prokuratūru var ietekmēt uzņēmuma darbību un palielināt "Altum" riskus? Tas nav iespējams! Es domāju, ka tā bija parasta atrakstīšanās," sacīja Osinovskis.

Viņš skaidroja, ka pašlaik lielākā DLRR klientu daļa ir no rietumiem - no Igaunijas, Lietuvas, Polijas, Vācijas, Čehijas un citām valstīm. Daudz lokomotīvju ir no Ukrainas privātiem klientiem, ir klienti arī no Krievijas - to nav daudz un tie ir privātie uzņēmumi. No Krievijas valsts pasūtījumu nav.

"DLRR pašlaik ir ļoti konkurētspējīgs. Tajā ir ieguldītas lielas investīcijas un tas ir pacelts ļoti labā līmenī. Ir ļoti laba, es pat teiktu, ka vislabākā darba kvalitāte. Tāpat DLRR ir pietiekami konkurētspējīgas cenas. Protams, pēc Krievijas rubļa devalvācijas tur cenas ir zemākas, bet uz kvalitātes rēķina mēs par pasūtījumiem varam pacīnīties," stāstīja Osinovskis.

Jautāts, kas pašlaik notiek ar DLRR darbiniekiem - vai viņiem ir darbs jeb varētu notikt atlaišanas, Osinovskis sacīja, ka pēdējos divus mēnešus darba ir maz, darba apjoms ir samazinājies gandrīz uz pusi.

"Pašlaik mēs nevienu neatlaižam, jo tomēr ceram saņemt eksporta garantijas. Ja mēs šīs garantijas saņemam, tad mums jau uz galda ir līgumi, kur klienti mums ir gatavi sūtīt uz remontu lokomotīves, ja mēs piešķirsim samaksas pagarinājumu. Mēs ceram, ka garantijas saņemsim un valdība vedīs ierēdņus pie prāta. Mēs jau pat nelūdzam naudu, jo naudu mums aizdos bankas. Mums ir vajadzīgas garantijas," sacīja uzņēmējs.

Savukārt, ja eksporta garantijas DLRR nesaņems, tad viens no scenārijiem paredz aptuveni 300 darbinieku atlaišanu, kas ir puse no uzņēmumā strādājošajiem, teica Osinovskis.

Jau ziņots, ka DLRR akcionāram un patiesajam labuma guvējam Igaunijas miljonāram Oļegam Osinovskim izvirzīto apsūdzību dēļ uzņēmums nav varējis saņemt eksporta garantijas, aģentūru LETA janvārī informēja uzņēmuma valdes locekle Natālija Petrova.

"Būtu nepieciešamas eksporta garantijas darbības turpināšanai, lai DLRR starptautiskajiem klientiem varētu piedāvāt lokomotīvju remonta pakalpojumu. Diemžēl uzņēmumam garantijas pavasarī tika liegtas akcionāra Osinovska tiesas prāvas dēļ," pauda Petrova.

Viņa uzsvēra, ka tiesvedība ilgst jau vairākus gadus, DLRR lietā nav nekāda statusa, Osinovskis nav nedz valdes, nedz padomes loceklis un uzņēmuma operatīvajā darbībā akcionāri neiesaistās, taču radītais reputācijas kaitējums var nepamatoti ierobežot darbību un uzņēmuma attīstību neprognozējami ilgi.

2019.gadā "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīcas" koncerna apgrozījums bija 38,446 miljoni eiro, kas ir par 31,9% vairāk nekā 2018.gadā, kā arī koncerns guva peļņu 86 026 eiro apmērā pretstatā zaudējumiem gadu iepriekš, liecina "Firmas.lv" informācija.

Kompānija "Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca" reģistrēta 1991.gadā, un tās pamatkapitāls ir 24 445 037 eiro. Kompānijas patiesais labuma guvējs ir Osinovskis, kurš kopā "Latvijas dzelzceļa" bijušo vadītāju Uģi Magoni apsūdzēti kukuļošanā. Pirmās instances tiesa janvāra beigās abus apsūdzētos attaisnoja.

Svarīgākais