Lai atvieglotu tūristu un atpūtnieku nokļūšanu Jūrmalā, pašvaldības vadītājs Romualds Ražuks (PS) jūlija sākumā solīja vistuvākajā laikā uzstādīt pamanāmas norādes par caurlaižu iegādi kūrortpilsētā un atjaunot Rīgā caurlaižu iegādes automātus. Atpūtas sezonas kulminācijā tas joprojām nav izdarīts.
Problēmas ar iebraukšanu Jūrmalā rada arī tas, ka pagājušā gada vasarā likvidēja 2006. un 2007. gadā uzstādītos caurlaižu iegādes automātus pie lielveikaliem K. Ulmaņa gatvē Rīgā, un pagaidām nav atsāktas sarunas par to atkārtotu uzstādīšanu.
"Caurlaižu aparāts pie lielveikala Sky tika uzstādīts 2006. gada maijā, pie lielveikala Maxima – 2007. gada jūnijā. Aparāti tika likvidēti, jo tie atradās vietā, kur tos neuzraudzīja, tāpēc tie regulāri tika bojāti, un pašvaldībai aparāti bija jāremontē. Tāpat Latvijas latu vietā nodevas maksātāji norēķinājās ar ārvalstu vai pašdarinātām monētām, kas ievērojami samazināja pašvaldības nodevas ieņēmumus," Neatkarīgajai stāsta Jūrmalas pilsētas domes Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja pienākumu izpildītāja Inese Auniņa.
Kā vēl viens no iemesliem divu caurlaižu tirdzniecības vietu likvidācijai tiek minēts fakts, ka Rīgā izvietotajos automātos iemaksātās nodevas īpatsvars, salīdzinot ar aparātiem Priedainē un Vaivaros, bija neliels un pašvaldībai par teritorijas nomu bija jāmaksā nomas maksa.
"Sakarā ar krīzi valstī pašvaldības budžeta izdevumi pēc 2009. gada 1. jūlija bija jāsamazina par 30 procentiem, tāpēc šo aparātu uzturēšana kļuva finansiāli neizdevīga. Caurlaižu aparāts pie lielveikala Sky tika noņemts 2009. gada oktobrī, jo beidzās zemes nomas līgums, pie lielveikala Maxima – 2009. gada jūnijā tā paša iemesla dēļ," precizē I. Auniņa.
Pamatīgas izmaksas sagādājusi arī caurlaižu aparātu uzturēšana. Tā aparāta apkalpošanas, remonta, rezerves daļu iegādes un nomas maksa pie Sky vidēji bija vairāk par tūkstoti latiem, pie Maxima – ap pieci simti latu.
Kūrortpilsētas vadītājs ir pārliecināts, ka vēl viens sastrēgumu cēlonis ir pirmais krustojums aiz tilta pār Lielupi, pie akvaparka.
"Problēma ir krustojums pie akvaparka uzreiz aiz tilta. Ja nebūtu šā krustojuma, tad sastrēgumi būtu daudz mazāki," uzskata kūrortpilsētas mērs. "Jūrmala nav bezgalīgi plats laukums. Šīs mazās ieliņas un visas iespējas, kur noparkoties, aizpildās pakāpeniski, kamēr pārējie stāv sastrēgumā."
Pašvaldības vadītājs jūlija sākumā solīja, sākot no Babītes, novietot ceļa zīmes, norādot, pa kuru joslu automašīnām vajadzētu braukt. Autovadītājiem ar caurlaidēm iebraukšanai Jūrmalā vajadzētu ieņemt kreiso joslu, vidējo joslu varētu izmantot braucēji, kuriem caurlaide vēl jāpērk, savukārt labo joslu izmantotu automašīnas, kas dodas Ventspils virzienā.