Selver stratēģija – piedāvāt pircējam to, kas tam garšo

Patlaban Latvijā ir atvērti trīs Igaunijas zīmola Selver veikali – Rēzeknē, Ogrē un Kuldīgā.

Līdz vasarai durvis apmeklētājiem vērs Selver veikali arī Daugavpilī, Salaspilī un Aizkrauklē. Selver Latvija izpilddirektors Uldis Priekulis atzīst, ka ar šiem veikaliem plāni neaprobežojas – paredzams, ka arī turpmāk Selver tīkls Latvijā paplašināsies.

Selver tīkls Igaunijā ir trešais lielākais tirdzniecības uzņēmums ar 34 veikaliem un ieņem nozīmīgu tirgus daļu mūsu kaimiņvalstī. Arī ienākot Latvijā, tas sevi pieteicis kā vērā ņemamu konkurentu ikvienam tirgotājam, kas strādā Latvijas teritorijā, – Maxima, Rimi, Mego, Elvi, IKI un citiem. Ienākot Latvijā, Selver mērķis ir pakāpeniska iekļaušanās vadošo tirgotāju piecniekā. Vaicāts, kāpēc Selver vispirms atver veikalus reģionos, Uldis Priekulis skaidro: "Mēs vēlamies izprast Latvijas pircēju vēlmes un tradīcijas, lai, sākot strādāt Rīgā, jau būtu stabils un zinošs tirgus dalībnieks. Mums ir vairākas priekšrocības, ko īstenojam savā darbības stratēģijā. Liels akcents sortimentā ir likts uz vietējo ražotāju produkcijas īpatsvaru, lai katras pilsētas iedzīvotājs arī Selver veikalā varētu iegādāties sev jau ierasto produkciju. Kuldīgā veikalu atvērām 22. janvārī, un uz šo laiku mums jau bija noslēgti līgumi ar vietējo maizes ražotāju. Patlaban ir svarīgi paplašināt vietējo ražotāju piena produktu un gaļas izstrādājumu sortimentu, tāpēc meklējam iespējamos sadarbības partnerus, kuri spēj un vēlas piegādāt augstas kvalitātes produkciju. Mēs esam atvērti sadarbībai ar mazajām pārtikas ražotnēm, labprāt piedāvāsim pircējiem to produkciju.

Uzklausot klientu ierosinājumus un atsauksmes, esam konstatējuši, ka pircēji sortimentā vēlas vairāk Igaunijas ražotāju preču, piemēram, Kalev gardumus un Liviko alkoholiskos dzērienus, kura piedāvājumā ir daudz augstas kvalitātes vīnu. Ņemot vērā pircēju vēlmi iegādāties Igaunijas ražotāju preces, sortimentā esam iekļāvuši arī Kamas miltus."

Vērtējot Selver sortimentu, jāsecina – tas būtiski atšķiras no jau pierasto veikalu piedāvājuma un vienlaikus nodrošina dažādas maksātspējas klientu vajadzības. Ik nedēļu piedāvājumā ir akciju preces, kas pašreizējā ekonomiskajā situācijā ir ļoti svarīgi. Tajā pašā laikā visizsmalcinātākais gardēdis, kam ir svarīga produktu kvalitāte, ne tikai cena, šeit var atrast sev piemērotāko. Arvien pieprasītāki kļūst Selver privātās preču zīmes produkti. Tie ir pārstāvēti praktiski visās pārtikas preču grupās un ir lielisks risinājums tiem, kas uzticas zīmolam un skaita naudu – cena ir salīdzinoši zema, bet kvalitāte ļoti augsta.

Lielu popularitāti ir iekarojusi Selver virtuves produkcija – salāti, saldie ēdieni, gaļas izstrādājumi, siltie ēdieni, ko vislabprātāk iegādājas cilvēki, kuri vairāk laika vēlas pavadīt ar ģimeni, nevis virtuvē. Uldis Priekulis uzsver: "Visa Selver virtuves produkcija tiek sagatavota centrālajā virtuvē, kas izveidota atbilstoši visaugstākajām PVD prasībām. Cilvēciskais faktors un līdz ar to arī risks ir samazināts līdz minimumam, un visos Selver veikalos ir pieejami pilnīgi vienādas garšas un konsistences izstrādājumi. Virtuves produkcijas piegādes notiek regulāri, tāpēc piedāvājumā vienmēr ir svaigi augstas kvalitātes izstrādājumi. Visiem iesaku pagaršot mūsu piedāvātos saldos ēdienus – cepumu saldo, Kamas krēma saldo, kukurūzas un īrisa kūku. Tie neatstāj vienaldzīgu!"

Ja jautātu, kas ir ieguvējs, kad nelielā pilsētā ienāk vēl viens veikalu tīkls, tad atbilde ir viennozīmīga – pircējs! Jo konkurences rezultātā cenas samazinās, sortiments pilnveidojas un apkalpošanas kultūra uzlabojas.

Latvijā

Latvijā par 4% pieauguši izdevumi sociālajai aizsardzībai, 2023. gadā jau sasniedzot septiņus miljardus eiro. Tajā pašā laikā lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju nevar atļauties nodrošināt vismaz vienu no 13 pamatnepieciešamībām, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) provizoriskie dati.

Svarīgākais