Rīdzinieka karte liek sevi gaidīt

SIA Rīgas satiksme (RS) ir saņēmusi 100 000 pieteikumu rīdzinieka kartes saņemšanai, un līdz 28. februārim ir pagarināts karšu izsniegšanas termiņš. Tiem, kuri rīdzinieka karti nav noformējuši, iespējams, izdevīgāk ir vēl nedaudz nogaidīt, jo pagaidām šī karte būtiskas priekšrocības nerada.

Turklāt ik pa laikam RS piedāvā jaunas iespējas, kā noformēt rīdzinieka karti, tāpēc nu var izvēlēties ērtāko veidu, kā tikt pie Rīgā deklarētajiem iedzīvotājiem paredzētā braukšanas dokumenta. Daudz neskaidrību ir tiem, kuri rīdzinieka karti noformē internetā.

Cilvēki nereti nevar saprast, kad jāiet uz klientu apkalpošanas centriem, bet kad iesniegumu var noformēt internetā un kas notiek tālāk. RS aicina klientus, kuri ir aizpildījuši anketas rīdzinieka kartes saņemšanai un nav tās parakstījuši, doties uz klientu apkalpošanas centru Brīvības ielā 191 parakstīt anketu un saņemt savu rīdzinieka karti. Salīdzinoši nesen ir arī iespēja apstiprināt pieteikuma anketu elektroniski RS interneta mājaslapā, autentificējoties ar elektronisko parakstu vai kādu no interneta bankām. Pēc minētā apstiprinājuma veikšanas klientiem jāgaida īsziņa vai e-pasts ar apliecinājumu, ka rīdzinieka karte ir izgatavota un informāciju, kur to varēs saņemt.

Rīdziniece Ilze stāsta: «Izpildīju pieteikumu Rīgas satiksmes mājaslapā, bet nākamajā dienā parādījās informācija, ka iespējams autentificēties caur internetbanku. Tā varētu karti noformēt ātrāk un ērtāk. Kad sāku vēlreiz pildīt pieteikumu, saņēmu atbildi, ka šāda persona jau sistēmā eksistē un mani nevar reģistrēt. Izrādījās, ka savu iesniegumu nevaru pārrakstīt. Man ieteica – ja negribot iet uz klientu centru un sēdēt rindā, es varot nogaidīt 30 dienas, kad iesniegums tiks automātiski anulēts, un tad to vēlreiz aizpildīt, reģistrējoties caur internetbanku.» Ilze vēl nav izlēmusi, ko darīt, bet pieļauj, ka tomēr izmantos iespēju izmantot internetbanku.

RS atgādina, ka pieteikties rīdzinieka kartes saņemšanai, aizpildīt anketu un elektroniski apstiprināt to var ne tikai tās personas, kurām ir elektroniskais paraksts, bet arī Citadeles, Nordea, SEB un Swedbank klienti. Izmantojot šīs priekšrocības, klienti pēc tam, kad RS izgatavos rīdzinieka karti, saņems e-pastu vai SMS ar informāciju, kad un uz kuru klientu apkalpošanas centru jāiet pēc izgatavotās kartes.

Arnis, kuram jau ir personalizētais e-talons, pieteikumu aizpildīja, reģistrējoties internetbankā, un saņēma atbildi, ka... jāgaida atbilde. Viņš aprēķinājis, ka drīz būs pagājis mēnesis, bet atbildes kā nav, tā nav, taču šodien beidzas mēnešbiļetes termiņš. Vīrietis jūtas apjucis, ko īsti darīt – pirkt mēnešbiļeti esošajā e-talonā vai gaidīt apstiprinājumu, kad un kur viņa personalizētais e-talons jāpielīdzina rīdzinieka kartei. RS skaidro, ka «informācija sekos», esot jāgaida atbilde vai nu e-pastā vai telefonā, jo, kā jau teikts, karšu izsniegšanas termiņš ir pagarināts. Kad tiks saņemta atbilde no RS, Arnim un citiem, kuri izmanto personalizēto e-talonu, būs jādodas pie e-talona biļešu automāta un, ievietojot tajā savu e-talonu, jāaktivizē rīdzinieka statuss. Tikmēr mēneša biļeti personalizētā e-talona lietotāji var iegādāties atbilstoši RS piedāvājumam un cenām, bet personalizēto e-talonu lietot, līdz tam beidzas derīguma termiņš. Pēc tam tiks izsniegta rīdzinieka karte.

Neskaidrību gadījumā ieteicams konsultēties, zvanot uz RS bezmaksas informatīvo tālruni 80001919.

Svarīgākais