Ja pasažieri rīdzinieka kartē vēlas ielādēt vairāku veidu biļetes, tad ieteicams vienkopus turēt ne vairāk par trim veidiem, pretējā gadījumā gudrā karte izdevīgāko biļeti izvēlēsies pēc saviem ieskatiem.
Sarežģītākas situācijas varētu rasties, izmantojot vienreizlietojamo laika biļeti 24 stundām. Pagaidām, kamēr nav ieviesta diferencēta maksa par braucienu Rīgas sabiedriskajā transportā, to ieteicams iegādāties atsevišķi, nevis ielādēt rīdzinieka kartē vai zilajos e-talonos. Piemēram, ja pasažieris laika biļeti, mēnešbiļeti un biļetes atsevišķiem braucieniem ielādēs kartē vai e-talonos, tad gudrā karte var nesaprast, kuru no visiem šiem braucienu veidiem cilvēks vēlas aktivizēt. Tad transporta veidā, uz kuru neattiecas mēnešbiļete, vispirms tiks reģistrēta 24 stundu biļete, jo teorētiski tā ir izdevīgāka pasažierim, pat ja viņš būtu vēlējies izmantot biļeti vienam braucienam.
Pašlaik rīdzinieka kartē un jaunajos e-talonos var ielādēt astoņus dažādus biļešu veidus un sabiedriskajā transportā tiek reģistrēta pasažierim izdevīgākā biļete. Pasažieris pats to izvēlēties nevar. Piemēram, ja pasažieris izmanto mēneša biļeti vienam transporta veidam vienam maršrutam, tad katru reizi, iekāpjot šajā transporta maršrutā, tiks reģistrēta mēneša biļete. Ja viņš nopirks biļetes atsevišķiem braucieniem un reģistrēs tās tajā pašā maršrutā, kur izmanto mēneša biļeti, tad ko pirmām kārtām reģistrēs aprāts sabiedriskā transporta līdzeklī? «Parasti pērku mēneša biļeti, bet zināju, ka vajadzēs braukt komandējumā uz pāris nedēļām. Tāpēc nopirku gan mēnešbiļeti, gan divus braucienus – ceļam uz lidostu un atpakaļ. Tikai pēc tam sāku domāt, vai rīdzinieka karte sapratīs, ka man šajā reizē vajag reģistrēt atsevišķos braucienus?» saka kāda rīdziniece. Zvanot uz RS bezmaksas tālruni, viņai ieteikts mēneša biļeti pirkt tikai tad, kad uzreiz paredzēts to izmantot. Pretējā gadījumā tiešām var notikt tā, ka pretēji pasažiera vajadzībām tiks aktualizēta mēneša biļete. Kad stāsies spēkā diferencētā maksa, SIA Rīgas satiksme (RS) sola atrast risinājumu tiem pasažieriem, kuri gribēs rīdzinieka kartē ielādēt arī laika biļeti.
Satraukumu piedzīvojusi kāda pasažiere, kura rīdzinieka kartē vispirms nopirkusi četrus braucienus, pēc tam, tos visus neizlietojot, papildinājusi vēl ar biļetēm pieciem braucieniem. Kad tika reģistrēts pēdējais no četriem braucieniem, viņa trolejbusa validācijas aparātā ieraudzījusi, ka atlikusi nulle braucienu. Kur tad vēl pieci, kas tikko nopirkti? Tie tika uzrādīti tikai nākamajā braucienā, sākot izmantot nākamo biļešu veidu – nopirktos piecus braucienus. RS preses sekretārs Viktors Zaķis skaidro, ka, reģistrējoties RS internetveikalā, var pārbaudīt, kādi biļešu veidi ir ielādēti e-talonos vai rīdzinieka kartē, lai nerastos iepriekš aprakstītā situācija. Internetveikalā var nopirkt arī RS piedāvātos biļešu veidus, bet tos varēs izmantot tikai pēc 24 stundām. Taču tad būs iespējams uzreiz pārbaudīt e-talonā un rīdzinieka kartē nopirktos un izlietotos braucienus.