Rīgas Sociālajā dienestā plānots izveidot 14 jaunas darba vietas, kas būs iespējams uz taupības rēķina.
Rīgas domes Sociālo jautājumu komitejas deputāti šodien atbalstīja Labklājības departamenta sagatavoto grozījumu projektu pilsētas 2010.gada budžetā. Labklājības departaments neplāno lūgt palielināt tam piešķirto finansējumu, un budžeta pozīcijās, kurās paredzēts piesaistīt papildu līdzekļus, tas tiks darīts uz līdzekļu ekonomijas rēķina citās pozīcijās.
Lielākā daļa - 38 500 latu - no ietaupītajiem līdzekļiem tiks jauno darba vietu izveidošanai Rīgas Sociālajā dienestā.
"Patlaban Rīgas sociālie darbinieki ir pārslogoti, tāpēc veidojas rindas, cilvēki nav apmierināti. Turklāt šodien valdība akceptēja Rīgas domes rosinātos jaunos noteikumus par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu, ļaujot trūcīgā statusu saņemt arī tiem, kam ir parādi, tāpēc jau ar 1.aprīli, kad noteikumi stājas spēkā, sociālajā dienestā gaidāms cilvēku pieplūdums," skaidro Sociālo jautājumu komitejas priekšsēdētājs Leonīds Kurdjumovs (SC).
Pašreizējā krīzes situācijā, kad Rīgā ir 59 000 bezdarbnieku un daudziem cilvēkiem ir grūti nodrošināt savu ģimeni ar iztikas līdzekļiem un apmaksāt komunālos rēķinus, Rīgas Sociālā dienesta uzdevums ir sniegt psiholoģisko, sociālo un materiālo atbalstu esošajiem un topošajiem klientiem.
Salīdzinot ar 2009.gada sākumu, par 380% ir pieaudzis to klientu skaits, kuri ir vērsušies dienestā, lai saņemtu pabalstu GMI līmeņa nodrošināšanai. Vairums no šiem klientiem ir darbspējīgā vecumā vai ģimenes ar bērniem.
Savukārt saņemto iesniegumu skaits trūcīgas ģimenes/personas statusa piešķiršanai 2010.gada martā, salīdzinot ar pērno gadu, pieaudzis vairāk nekā trīs reizes.
Iesniegumu skaits maznodrošinātas ģimenes/personas statusa saņemšanai šogad palielinājies divarpus reizes.
Rīgā sociālo palīdzību un sociālos pakalpojumus dienests sniedz 40 vietās. Rīgas Sociālā dienesta rajona nodaļās ir arī 10 teritoriālie centri. Informatoru klientu uzskaites žurnāli ļauj secināt, ka vidēji dienā pie informatora vēršas no 80 līdz 110 cilvēkiem. Turklāt informatoram jāatbild arī uz aptuveni 60 telefona zvaniem dienā. Līdz ar to bieži jāuzklausa iedzīvotāju sūdzības par to, ka nav iespējams sazvanīt informatīvo tālruni un pie informatora veidojas rinda.
Līdz ar sociālās palīdzības lūdzēju skaita palielināšanos Rīgas Sociālajā dienestā nepieciešams izveidot papildus 14 sociālās palīdzības organizatoru-informatoru amata vietas piecos lielākajos sociālo pakalpojumu sniegšanas centros.