Magnēts lidostā, kam jāpiesaista investori, izmaksas - 437 500 eiro

LABĀKAIS, kas Latvijā ražots, ir nonācis lidostas Rīga C izlidošanas sektorā. Līdz 2020. gadam 354 m2 lielā telpā iekārtots biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia. Tā uzdevums ir informēt, ka Latvija ir moderna, inovatīva valsts, kurā ir vērts ieguldīt naudu © Publicitātes foto

Lidostā Rīga ir atvērts biznesa informācijas centrs Magnetic Latvia. Tā izmaksas trīs gadu laikā – 437 500 eiro.

Atklāšanā vakar Kultūras un Ekonomikas ministrija un Latvijas Investīciju un attīstības aģentūra (LIAA) apmainījās trīspusējiem un savstarpējiem komplimentiem par šo projektu.

LIAA direktors Andris Ozols uzsver, ka viņš ir «gatavs līdz kaulam» aizstāvēt Magnetic Latvia izmaksas. Biznesa informācijas centrs iecerēts kā vieta, kurā ārzemnieki var iepazīties ar informāciju par Latvijas uzņēmējiem, lai šī iepazīšanās vainagotos ar visām pusēm pieņemamu rezultātu. Šis centrs esot tapis pēc uzņēmēju vajadzībām un lūguma. Pašlaik var tikai prātot par to, kāds būs rezultāts 437 500 eiro izlietojumam neapšaubāmi gaumīgas telpas iekārtošanai, uzturēšanai, darbinieku algošanai u.c. izmaksām. LIAA vēsta - plānots, ka Magnetic Latvia apmeklēs vairāk nekā 280 000 Latvijas un lidostas Rīga viesu, to skaitā vairāk nekā 5000 uzņēmēju un ārvalstu oficiālo delegāciju pārstāvju. Uz Neatkarīgās jautājumu par to, kā varēs noteikt vairāk nekā 400 000 eiro vērtā biznesa informācijas centra izveides un darbības lietderību, A. Ozols atteic, ka būtu muļķīgi lidostas stendu mērīt attiecībā pret iekšzemes kopproduktu. Valsts līdzekļu ieguldīšanas lietderība tiks noteikta, apkopojot informāciju par Latvijas uzņēmēju tikšanos skaitu, viņu atsauksmes un vērtējumus. Viens no kritērijiem pēc starptautiskām izstādēm ir noslēgto jauno līgumu skaits. Arī Magnetic Latvia lietderību varētu mērīt tādā veidā.

Vērtējot biznesa informācijas centra izmaksas, A. Ozols norāda, ka pašlaik 400 000 eiro vēl nav ieguldīti, tās ir kopējās izmaksas laika posmā līdz 2020. gadam. Vislielākās izmaksas - ap 230 000 eiro - ir prasījusi biznesa centra būvniecība, filmas, kas tika filmētas īpaši Magnetic Latvia, izmaksāja apmēram 50 000 eiro, noma lidostai par 354 m2 lielo telpu būs vairāk nekā 60 000 eiro. Tā ir tikai daļa no izmaksām. Pēc simtgades pasākumiem biznesa informācijas centra aprīkojums tikšot izmantots citos LIAA pasākumos gan Latvijā, gan ārvalstīs.

Centrā Magnetic Latvia ik dienu strādās četri līdz pieci LIAA darbinieki. Ārvalstu uzņēmēji tur varēs klātienē saņemt konsultācijas par Latviju, biznesa sadarbības iespējām, arī par Latvijas interesantākajiem tūrisma objektiem, simtgades pasākumiem, kultūras biznesu. Šī būs vieta, kurā uzklausīt potenciālo ārvalstu investoru - lidostas pasažieri, iespējams, varēs vērot dziesmu un deju svētkus uz lielā ekrāna, tādējādi gūstot priekšstatu par Latvijai nozīmīgiem svētkiem. Tā kā Latvija dažādos reklāmas piedāvājumos ir sevi pozicionējusi kā zeme, kura dzied un kurā dejo, tad līdzsvaram būtu nepieciešams apliecināt, ka šeit ir vērts ieguldīt naudu un meklēt sadarbības partnerus.

Pašlaik Magnetic Latvia divās telpās izvietotās Latvijas dizaina preces norāda un apstiprina, ka Latvijā top augstvērtīgi dizaina priekšmeti. Tā gan ir tikai ekspozīcija, šī nebūs vieta, kurā kaut kas tiks pirkts un pārdots. Biznesa informācijas centrā ir izvietots labākais un interesantākais, ko piedāvā starptautiski zināmi zīmoli. «Ārzemniekus var ieinteresēt ar dizaina priekšmetiem, mēs tos nepārdodam, mēs tādējādi pievēršam uzmanību,» uzskata A. Ozols.

***

VIEDOKLIS

Andris OZOLS, LIAA direktors:

- Tā ir vieta tikai Latvijas biznesam. Tā ir vieta, kur gan aģitēt, gan uzklausīt ārzemnieku intereses un nākt ar precīzāku piedāvājumu. Manuprāt, lidosta ir kā lievenis, kur sagaidām un pavadām ciemiņus, tāpēc lidostā ir milzu iespējas, kuras trīs gadu laikā centīsimies izmantot.

Jādomā par to, kā panākt, iekodēt, ka Magnetic Latvia nav tikai ekspozīcija, bet vērsta uz biznesu. Šeit nav nekāda valsts apmaksāta biznesa loža, kur paēst. Šī ir sarunu vieta, sadzirdēšanas vieta biznesam - arī ar kultūru saistītam biznesam, radošajām profesijām.

Starptautiskā izstādē, kur piedalās Latvijas uzņēmēji, nacionālais stends izmaksā 50 000-100 000 eiro. Izstāde ilgst trīs dienas. Šeit, lidostā, arī ir izstāde. Manā vērtējumā, tā ir ļoti veiksmīga investīcija uz trim gadiem.

Kad starptautiskā izstādē pēc trim dienām prasa, kas tagad notiks, kādi ir rezultāti, tad nenotiks tieši nekas. Uzņēmēji reklamē savu produkciju. Ja reklamējat valsti, piemēram, žurnālā, nav precīzu datu par to, cik tūristu atbrauc tieši šīs reklāmas rezultātā.