Deglava tilts – ērtāks visiem

CITĀDĀK. Pēc pārbūves zem Deglava tilta būs ceļš, kas savienos Daugavas stadiona teritoriju ar Vagona ielu, lai specializētais transports varētu vieglāk piekļūt stadionam, bet lielu pasākumu laikā tas tiks atvēlēts gājējiem © Oksana Džadana/ F64

Augusta Deglava ielas satiksmes pārvada remonts pašlaik rit pēc grafika, darbus pabeigs nākamā gada sākumā. Pēc tam pārvads kļūs ērtāks visiem – arī tiem, kuri līdz šim kritizēja velojoslas neesamību, neērtu pārvietošanos gājējiem un bīstamos stabus uz ietvēm.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins intervijā Neatkarīgajā sacīja, ka šobrīd Rīgā ir divi lieli satiksmes objekti - Salu tilta rekonstrukcijas otrā kārta un Augusta Deglava ielas satiksmes pārvads pār dzelzceļu. Dziesmu un deju svētki darbus uz laiku apstādināja, satiksmes pārvada pārbūve ar pilnu jaudu sākās uzreiz pēc svētkiem.

4,27 MILJONI. Augusta Deglava satiksmes pārvada tehniskais stāvoklis novērtēts kā apmierinošs, un tas nenozīmē, ka vajadzētu gaidīt, līdz tas kļūtu slikts. Tilta remontam līdzekļi piesaistīti no Eiropas Reģionālās attīstības fonda - projektam kopā ar Daugavas stadiona un tam piegulošās teritorijas rekonstrukciju / Oksana Džadana/ F64

Vakar Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un Satiksmes departamenta vadība apmeklēja Augusta Deglava ielas satiksmes pārvadu, lai pārbaudītu tā pārbūves gaitu.

Pārvada remonts tiks pabeigts nākamā gada pavasarī.

«Notiek pilnvērtīgs objekta remonts, turklāt tiks paplašinātas ietves un ierīkotas velojoslas. Tuvāko gadu laikā visi galvenie tilti Rīgā būs saremontēti,» sacīja Rīgas mērs.

Deglava tiltam ir izbūvētas jaunas trepes uz Daugavas stadiona pusi, kas līdz šim nebija. Stadiona pusē vēl pabeigs izbūvēt gājēju un velosipēdu ceļu, pašreizējā ietve tiks maksimāli paplašināta, ņemot vērā tilta konstruktīvos risinājumus. Līdz šim ar velosipēdiem pārvietoties traucēja apgaismes un kontakttīklu stabi. Projektētājs ir izdarījis visu, lai vietu sadalītu starp visiem iespējamajiem transporta veidiem, norādīja E. Jakrins. Būvnieki remontē laidumu un balstu konstrukcijas, izbūvē jaunas deformācijas šuves, drošības barjeras un ietvju margas, pārbūvē apgaismojumu un atjauno brauktuves segumu.

Pēdējo piecu gadu laikā ir veikta vai uzsākta pārbūve satiksmes pārvadam pār dzelzceļu Kārļa Ulmaņa gatvē, Salu tiltam pār Daugavu un Mazo Daugavu, tiltam pār Bieķengrāvi. Šogad turpinās Salu tilta kompleksa pārbūve (Krasta ielas pārvads, Lucavsalas pārvads, Bieķengrāvja estakāde, tilts pār Bieķengrāvi augštecē), tiks sākta Brasas tilta pārbūve.

Vanšu tilta remontu uzsāks nākamgad. E. Jakrins iepriekš teica, ka Vanšu tilts kā konstrukcija ir labā stāvoklī, bet rekonstrukcija tam ir nepieciešama, jo daudzi tilta elementi 37 gados ir savu laiku nokalpojuši. Tiltu varētu savest kārtībā divu būvniecības sezonu laikā, ātrāk - diez vai. Arī uz Vanšu tilta tiks ierīkotas velojoslas. Nākamajā gadā plānots sākt projektēt Jorģa Zemitāna, Gustava Zemgala satiksmes pārvada, kā arī tilta pār Mārupīti Kārļa Ulmaņa gatvē pārbūvi. Zemitāna tiltu plānots sākt pārbūvēt 2020. gadā, bet pārējos divus - 2021. gadā. 2020. gadā varētu uzsākt Gaisa tilta pārbūves projektēšanu, bet to pārbūvēt 2022. gadā.

DEGLAVA IELAS SATIKSMES PĀRVADS

Pārbūvi par 4,27 miljoniem eiro veic a/s Kauno tiltai.

Šoruden jāpabeidz ietvju un velojoslu izbūve, nākamā gada pavasarī - jāturpina brauktuves pārbūve.

Patlaban no veicamo darbu apjoma ir izpildīti aptuveni 25 procenti.

Rīgā ir 35 tilti, 61 satiksmes pārvads un estakādes, 16 gājēju tiltu un pārvadu, kā arī 27 tuneļi. No tiem 110 objektu stāvoklis ir apmierinošs, to skaitā arī Deglava ielas pārvadam, 25 - labs, bet viena objekta - slikts.

Avots: Rīgas domes Satiksmes departaments

Svarīgākais