Ar satiksmes slēgšanu Rīgā eksperimentēs arī Blaumaņa un Barona ielās

© Emīls Desjatņikovs/F64 Photo Agency

Ar satiksmes slēgšanu Rīgā tiks eksperimentēs arī Blaumaņa un Krišjāņa Barona ielās, plāno Rīgas dome, kura šāda veida pasākumus iecerējusi rīkot vismaz pusgadu.

Sākot ar 4.janvāri, katra mēneša pirmajā sestdienā auto transporta satiksme būs slēgta kādā no Rīgas centra ielām. Pirmā "izmēģinājumā" piedalīsies Tērbatas iela, kura šajā dienā būs slēgta posmā no Elizabetes ielas līdz Stabu ielai.

Februāra pirmajā sestdienā, 1.februārī, slēgta būs Blaumaņa iela, posmā no Aleksandra Čaka ielas līdz Brīvības ielai, bet marta pirmajā sestdienā, 7.martā, slēgti būs Krišjāņa Barona ielas posmi.

Īstenojot iniciatīvu katra mēneša pirmajā sestdienā auto transporta satiksmei slēgt kādu no Rīgas centra ielām, dienas laikā tajās būs liegts veikt arī preču piegādes, kā arī atstāt automašīnas stāvēšanai, vienlaikus ar samazinātu braukšanas ātrumu turpinās kursēt sabiedriskais transports, noskaidroja aģentūra LETA.

Kā šodien žurnālistiem stāstīja pašvaldības atbildīgās amatpersonas, privātie transportlīdzekļi Tērbatas ielu varēs šķērsot tikai Lāčplēša ielas krustojumā, kur tiks nodrošināta divvirzienu satiksme. Savukārt sabiedriskais transports turpinās savus ierastos maršrutus, attiecīgajā posmā tikai samazinot braukšanas ātrumu.

Slēgtajās ielās būs liegta arī transportlīdzekļu stāvēšana, kā arī laika posmā no plkst.10 līdz plkst.20 nebūs ļauts veikt piegādes uzņēmumiem. Stāvvietas būs slēgtas jau no 3.janvāra plkst.20.

Uzņēmējiem slēgtajās ielās, saskaņojot ar domi, būs iespēja izvietot dažādas tirdzniecības vietas un tirgot, piemēram, karstvīnu vai kādus citus dzērienus un preces.

Rīgas domes Satiksmes organizācijas un projektu vadības pārvaldes priekšniece Rudīte Reveliņa sacīja, ka Satiksmes departaments savlaicīgi slēgto ielu posmos izvietos ceļa zīmes, kuras autovadītāji ir aicināti ievērot.

Taujāta, vai uzņēmējiem neērtības tomēr neradīs liegtā iespēja dienas laikā veikt piegādes, Reveliņa pauda pārliecību, ka ikviens uzņēmums, savlaicīgi plānojot savu darbu, varēs nodrošināt preču saņemšanu vai nu 3.janvārī, vai arī 5.janvārī. Turklāt līdz plkst.10 arī 4.janvārī preces varēs piegādāt.

"Aicinu gan uzņēmējus, gan iedzīvotājus savlaicīgi plānot savu transporta loģistiku. Mums ir jāsāk virzīties uz to, kā tas ir Eiropas valstu galvaspilsētās un jāsāk domāt par pilsētas cilvēkiem, viesiem un to, ka pilsētai ir jābūt zaļai," pauda pašvaldības pārstāve, aicinot iedzīvotājus būt tolerantiem vienam pret otru.

Pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš žurnālistiem norādīja, ka šāda iniciatīva nav nekas jauns un gājēju ielas pastāv vairākās Eiropas pilsētās.

"Mēs ielu nevis veram ciet, bet beidzot nododam pilsētniekiem un gājējiem. Tam bija jānotiek jau sen un mums jau sen bija jārada iedzīvotājiem patīkama vide," sacīja Celmiņš.

Pēc viņa teiktā, "pilsētai ir jābūt dzīvojamai arī bez svētkiem un visos gadalaikos", tādēļ arī janvāris šīs iniciatīvas sākšanai ir labs laiks. "Šādi mēs raidām signālu, ka gribam, lai ielas ir pieejamas un drošas visiem," sacīja eksperts.

Savukārt Rīgas Centra attīstības biedrības pārstāvis Toms Krilovs norādīja, ka šādā veidā grib dot stimulu uzņēmējiem, tādēļ biedrība ir gatava arī uzņemties komunikāciju ar uzņēmējiem un iedzīvotājiem, un skaidrot šo izmaiņu ieguvumus un mērķus.

Pēc viņa teiktā, biedrība apmeklējusi visus, kopumā vairāk nekā 70, Tērbatas ielas uzņēmējus un tikai deviņi bijuši pret šādu ieceri. "Daži pat aicināja ielu slēgt uz divām dienām," atzina Krilovs.

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais