Deputāts Andris Kulbergs (AS) vietnē "X" publicējis video, skaidrojot karsto jautājumu ap OCTA. Vai un kas mainīsies pēc 10.decembra?
"Tikko pabeidzām ONLINE sēdi par OCTA karsto jautājumu, kur tapa skaidrība par kopējo bildi, direktīvu un manevra iespējām. Piedalījās arī lielākā daļa Tautsaimniecības Komisijas deputāti. Vēlāk uzrakstīšu apkopojumu, bet galvenais, ka mums ir iespējams risināt šo jautājumu nākamās nedēļas TK sēdē. Būtiskākais - arī pēc 10.decembra, kad likums stājās spēkā, nevienam transporta līdzekļa vadītājam nekas nemainās, viss paliek pa vecam, jo netiek mainīta soda piemērošanas sistēma un policija var piemērot sodu par OCTA neesamību tikai ceļu satiksmē kustībā esošiem transporta līdzekļiem. Direktīvai ieviešoties, soda piemērošana paliek nacionālā likumdošanas kompetencē - CSL likumā netiek plānoti veikt soda izmaiņas, tātad sodu par OCTA neesamību stāvošam transportam nevar piemērot neviens. Gaidiet, būs apkopojums," raksta A. Kulbergs.
Tikko pabeidzām ONLINE sēdi par #OCTA karsto jautājumu, kur tapa skaidrība par kopējo bildi, �� direktīvu un �� manevra iespējām. Piedalījās arī lielākā daļa Tautsaimniecības Komisijas deputāti.
— Andris Kulbergs (Apvienotais Saraksts) ���� (@AndrisKulbergs) November 28, 2024
Vēlāk uzrakstīšu apkopojumu, bet galvenais, ka mums ir iespējams risināt šo jautājumu… https://t.co/zKIoKaewDa pic.twitter.com/85AuHLRiwK
Jau ziņots, ka Saeima skatīšanai Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā nodevusi opozīcijas iesniegtos grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas labo iepriekš pieņemto normu par OCTA polises obligātu iegādi visiem reģistrētiem transportlīdzekļiem.
Likumprojekta grozījumus iesnieguši deputāti Edmunds Zivtiņš (LPV), Edgars Tavars (AS), Ramona Petraviča (LPV), Jānis Vitenbergs (NA), Kristaps Krištopans (LPV), Didzis Šmits (AS), Linda Liepiņa (LPV), Viktorija Pleškāne (LPV) un Ilze Stobova (LPV).
Līdzīgus grozījumus iesniedza arī partijas "Stabilitātei" deputāti.
"Kļūdīties ir tikai un vienīgi cilvēcīgi. Un savas kļūdas ir jāatzīst, un mēs galu galā esam tikai cilvēki," Saeimas sēdē sacīja opozīcijas deputāts Edmunds Zivtiņš (LPV).
Viņš pauda, ka vienmēr ir šaubījies par to, vai apdrošināšanas likumam ir jābūt Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā, jo tas ir saistīts ar ceļu satiksmi. "Šoreiz izgāja tā, kā izgāja," sacīja Zivtiņš.
"Visi mēs varam kļūdīties, bet ļoti svarīgi ir atzīt savas kļūdas un tās labot, tāpēc aicinu atbalstīt [likumprojekta] nodošanu Tautsaimniecības komisijai," pauda Zivtiņš.
Deputāts Jānis Reirs (JV) sēdē pauda, ka ar interesi vēros, kā situācija attīstīsies Tautsaimniecības komisijā. "Jautājums ir saistīts ar Eiropas direktīvām, un pamatproblēma ir, ka CSSD nav normāli noregulēta transportlīdzekļa noņemšana un uzlikšana uzskaitē," pauda Reirs.
"Eiropas direktīvu esmu lasījis, tur tiešām nav neviena vārda par OCTA. (..) Man rodas jautājums atbildīgajai ministrija, kura tulkoja šo," sēdē sacīja opozīcijas deputāts Aleksejs Rosļikovs (S).
Vairāki opozīcijas deputāti trešdien sociālajos medijos, reaģējot uz kritiku, atzinās, ka īsti neesot sapratuši vai zinājuši, par ko balsojuši. Piemēram, deputāts Andris Kulbergs (AS) tviterī rakstījis, ka atvainojas autobraucējiem, ka "palaidis šo garām", noveļot vainu uz Saeimas Budžeta komisiju, kurā viņš nestrādā. Tikmēr gan OCTA likumu grozījumiem iesniegtie priekšlikumi liecina, ka viņš bija iesniedzis savu redzējumu par kādiem labojumiem tajā. "Ja šo zinātu, nekad nebūtu pieļāvis, ka tas tā virzītos uz priekšu," apgalvoja Kulbergs. Arī deputāts Didzis Šmits atvainojās, ka nobalsojis, nesaprotot, par ko.
Jau ziņots, ka Saeimas šā gada 14.novembrī pieņemtie un Valsts prezidenta izsludinātie grozījumi OCTA likumā pardz, ka OCTA apdrošināšanas polise turpmāk būs obligāti jāiegādājas visiem transportlīdzekļiem, ja vien nav pārtraukta to reģistrācija uz laiku. Grozījumi likumā stāsies spēkā šogad 10.decembrī.