No 1. maija vairākos Rīgas trolejbusos un autobusos mainīsies iekāpšanas kārtība

© f64.lv, Ģirts Ozoliņš

No 1. maija vēl 11 sabiedriskā transporta maršrutos iekāpšana tiks organizēta tikai pa priekšējām durvīm.

No maija vēl 11 sabiedriskā transporta maršrutos - 11., 27. un 35. trolejbusa maršrutā, kā arī 7., 9., 23., 26., 32., 44., 55. un 58. autobusa maršrutā - tiek ieviesta kārtība, kura paredz, ka pasažieru iekāpšana sabiedriskā transporta līdzeklī notiek tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslā iekāpšanas kārtība nemainās un notiek pa vidējām durvīm.

Publicitātes foto

Brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles. Savukārt pasažieriem, kuri braucienu apmaksā Koda biļetes lietotnē, brauciens jāapmaksā, jau kāpjot transporta līdzeklī, un vadītājam jāuzrāda tālrunī redzamais brauciena maksas apstiprinājums. Tādejādi vadītājs sekos līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju un samaksātu par braucienu.

Šādas kārtības mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu un samazinātu bezbiļetnieku skaitu. Tāpat ar šādu kārtību iespējams ierobežot to personu skaitu, kuras sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.

Kopš šī gada 1. februāra šāda kārtība ieviesta 19 sabiedriskā transporta maršrutos un, kā liecina apkopotā statistika, reģistrāciju skaits šajos maršrutos darba dienās palielinājies par 24 %, savukārt brīvdienās - par 33%. Salīdzinoši lielākais brauciena reģistrāciju pieaugums ir laika posmā no pirmā reisa līdz plkst. 7 rītā, kā arī vakaros pēc plkst. 21.

Plašāku informāciju par “Rīgas satiksmes” piedāvātajiem pakalpojumiem, maršrutu sarakstiem, biļešu veidiem un citiem jaunumiem var saņemt mājaslapā www.rigassatiksme.lv vai sociālajos tīklos “twitter”, “Facebook”.

Latvijā

Šonedēļ līdz uzsniga pirmais sniegs un uz Latvijas ceļiem nonāks šovasar Latvijas autoceļu uzturētāja noliktavās savesta Marokas sāls. Taču īsi pirms aukstā laika iestāšanās atklājās, ka vienā no noliktavām sāls ir pārāk mitrs. Tomēr Latvijas valsts autoceļu uzturētājs atradis iespēju, kā, iespējams, slikto sāli kaisīt uz autoceļiem, informē raidījums "Nekā personīga."