"Rail Baltica" būvniecība: Rīgā būs jauni satiksmes ierobežojumi

"Rail Baltica" tilta būvniecības laikā pāri Daugavai Rīgā, Ģenerāļa Radziņa krastmalā tiks saglabātas divas braukšanas joslas katrā virzienā, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks (JV).

Viņš skaidroja, ka sākotnēji bija plānots, ka tilts tiks uzbūvēts vispirms un pēc tam tiktu remontēta krastmala, vai arī ka šie darbi notiktu vienā laikā. Taču šī iecere neizdevās, un Rīgas pašvaldība Radziņa krastmalas remontu pabeidza ātrāk.

Tādēļ tagad rīdziniekiem jārēķinās ar satiksmes ierobežojumiem tilta būvniecības laikā.

Pulks norādīja, ka ir vienošanās ar būvnieku, ka satiksmei tiks saglabātas divas joslas katrā virzienā. Iespējams, īslaicīgi varētu tikt noteikti stingrāki satiksmes ierobežojumi, kad būvniecības darbu laikā kādā no virzieniem būs atvērta tikai viena braukšanas josla.

Viņš aicināja būvniekus darbus organizēt tā, lai satiksmes maksimumstundās - no rīta, kad iedzīvotāji dodas uz darbu, un pēcpusdienās, kad cilvēki brauc uz mājām, satiksme tiktu kavēta pēc iespējas mazāk.

Kā skaidroja Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods, satiksmes sastrēgumi ierobežojumu dēļ gaidāmi mazāki, jo, aizliedzot kravas transporta tranzītam iebraukt pilsētas centrā, satiksmes intensitāte šajā posmā ir samazinājusies.

Viņa ieskatā, līdz ar austrumu maģistrāles atvēršanu vienas joslas slēgšana krastmalā vairs tik būtiski neietekmēs kopējo satiksmes plūsmu.

Satiksmes ierobežojumi plānoti līdz nākamā gada 1.jūnijam. Iespējams, darbus varētu pabeigt ātrāk, līdz ar to arī satiksmi pilnībā atjaunot varētu ātrāk.

Ierobežojumi gaidāmi arī gājēju kustībai un piekļūšanai krastmalai būvdarbu teritorijā.

Vaivods informēja, ka par katrām satiksmes organizācijas izmaiņām būvdarbu laikā, sabiedrība tiks informēta atsevišķi.

Latvijā

Iekšlietu ministrija (IeM) rosinās valdību atļaut VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) uzņemties 63 241 806 eiro lielas finansiālās saistības tehnoloģiskās infrastruktūras projektēšanai un būvniecībai uz Latvijas un Krievijas ārējās sauszemes robežas, liecina IeM sagatavotais ierobežotas pieejamības ziņojums.