Rīgā uzsāk cīņu ar sabiedriskā transporta vandaļiem

© f64

Lai pievērstu sabiedrības uzmanību vandalisma nodarītajām sekām sabiedriskajā transportā, jo īpaši tramvajos, SIA Rīgas satiksme sākusi akciju Roku darbs… to pamana. Akcija norisināsies līdz aprīļa beigām, un tās laikā tramvaju vagonos izliks informatīvus plakātus, kādi izskatītos vagoni, ja tos neatjaunotu.

«Pašvaldība iegulda daudz līdzekļu trolejbusu, tramvaju un autobusu iegādē un uzturēšanā. Ceru, ka akcija pievērsīs uzmanību vandalisma problēmai un liks aizdomāties, vai nebūtu labāk ieekonomēt naudu, ko katru gadu tērējam, lai pārkrāsotu tramvajus, mainītu logus autobusos un lāpītu krēslus trolejbusos,» stāsta Rīgas domes priekšsēdētājs Nils Ušakovs un turpina, «aptaujas rāda, ka sabiedrisko transportu izmanto 94 procenti rīdzinieku. Domāsim par citiem braucējiem un ar cieņu izturēsimies pret darbu, tad vandalisma seku novēršanai tērējamos līdzekļus varētu novirzīt daudz lietderīgākiem mērķiem».

Rīgas satiksmes apkopotie statistikas dati liecina, ka 2010. gadā sabiedriskajā transportā konstatēti 2452 vandalisma fakti – sasisti un saskrāpēti durvju un salona logu stikli, apzīmēti vagoni no ārpuses, sazīmēti saloni, sagriezti, nolauzti vai nozagti sēdekļi, nozagti avārijas āmuriņi un nodarīti citu veidu bojājumi. No tiem 71 procents vai 1747 bojājumi veikti tramvajos. Tiešie zaudējumi no vandalisma sabiedriskajā transportā pērn bija 132 000 latu, bet šāgada pirmajos divos mēnešos iztērēti jau 47 000 latu.

Katru dienu Rīgas satiksmes darbinieki fiksē negodprātīgu pasažieru veiktus sabiedriskā transporta bojājumus. Populārākie vandalisma veidi ir saskrāpēti durvju un salona logu stikli, kā arī apzīmēti vagoni. Visvairāk vandalisms notiek tramvajos – 6., 11. un 4. maršrutā.

Lai arī vandalisma gadījumu un sabiedriskā transporta bojājumu skaits ir daudz lielāks, 2010. gadā Rīgas satiksme ar lūgumu uzsākt kriminālprocesu vērsās vairāk nekā 100 gadījumos, no kuriem lielākajā daļā sākti kriminālprocesi. Ja policijai izdodas noskaidrot vainīgās personas, paralēli sodam ir pienākums atlīdzināt transporta uzņēmumam nodarītos zaudējumus, kuru apmērs ir no dažiem līdz pat vairākiem simtiem latu.

Latvijā

Demogrāfijas rādītāji iezīmē nākotnes pensionāru ainu drūmās krāsās. Jau pēc 25 gadiem, šodienas darbinieks, dodoties pelnītā atpūtā, pensijā saņems tikai trešdaļu no vidējās algas valstī. Atrast naudu, lai izmaksātu pensijas, valstij būs grūti. Taču ar saviem šī brīža lēmumiem valsts grib apsolīt maksāt vēl vairāk. Latvijas Televīzijas raidījums “de facto” ziņo, ka 1% pārnese uz 1. pensiju līmeni četru gadu laikā papildinās speciālo budžetu par 616 miljoniem eiro, bet par atmaksu nākotnē skaidras vīzijas nav.

Svarīgākais