Pilotprojekta īstenošanai vienotās biļetes izveidei Pierīgā nepieciešami 647 000 eiro, teikts Satiksmes ministrijas (SM) ziņojumā, kas iesniegts saskaņošanai Tiesību aktu portālā (TAP).
Pilotprojekta ietvaros tiktu izveidots jauns produkts "Vienotā biļete", kas nodrošinātu vienotu vilciena laika biļetes un pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" laika biļetes kombināciju. Pasažieris varēs iegādāties vienu laika biļeti braucienam reģionālās nozīmes dzelzceļa maršrutu A zonā un "Rīgas satiksme" apkalpotajos maršrutos.
Vienotā biļešu cena plānota 2 eiro, kas veidotos no "Rīgas satiksmes" laika biļetes cenas 1,5 eiro un AS "Pasažieru vilciens" biļetes vērtības - 0,5 eiro.
Biļešu tirdzniecība tiktu nodrošināta "Pasažieru vilciena" aplikācijā, kā arī to varētu nodrošināt jebkurš cits komersants, piemēram, SIA "Mobilly", "bezrindas.lv" u.c. Pilotprojekts varētu tiks uzsākts provizoriski 1.martā.
SM sagaida, ka vienotās biļetes ieviešana ļaus palielināt pasažieru skaitu. Pašlaik abu pārvadātāju pakalpojumus vienlaikus izmanto aptuveni 38 000 pasažieru gadā. Potenciālais pasažieru skaita pieaugums, kas lietos vienoto biļeti, tiek lēsts aptuveni 30% apmērā.
Satiksmes ministrija norāda, ka "Pasažieru vilciena" pārdotās biļetes cena A zonā jeb Rīgas teritorijā ir 1,5 eiro. Līdz ar to uzņēmumam nepieciešams saņemt kompensāciju viena eiro apmērā.
Pilotprojekta ietvaros vienotās biļetes pakalpojumus saņems apmēram 50 000 pasažieri mēnesī, līdz ar to negūto ieņēmumu kompensēšanai nepieciešami 600 000 eiro. Vēl 47 000 eiro nepieciešami "Pasažieru vilciena" izmaksām, kas saistītas ar vienotās biļetes izstrādi un ieviešanu.
Kā ziņots, nākamajā gadā daļā Pierīgas varētu sākt ieviest vienoto sabiedriskā transporta biļeti. Par to panākta vienošanās Rīgas plānošanas reģiona Attīstības padomes sēdē. Sākotnēji tas tiks ieviests kā pilotprojekts uz gadu, lai izvērtētu rezultātu un iedzīvotāju ieinteresētību.
Vienotās biļetes princips ļaus ar vienu biļeti ērti pārsēsties no viena transportlīdzekļa veida uz citu Rīgas un Pierīgas ietvaros. Tas nozīmētu, ka Pierīgas iedzīvotāji būtu vairāk motivēti, dodoties uz Rīgu, neizmantojot privātos transportlīdzekļus un tādā veidā samazinot transporta plūsmu. Vienlaikus gan Rīgas dome, gan valsts apzinās, ka šāds princips nozīmēs lielāku līdzfinansējumu.