Pašvaldības SIA "Rīgas ūdens" klientu kārtējais parāds par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem patlaban sasniedzis aptuveni 3 miljonus latu, aģentūru LETA informēja uzņēmuma preses sekretārs Arturs Mucenieks.
Lai parāda summu samazinātu, "Rīgas ūdens" plāno atbrīvot no aprēķinātā līgumsoda klientus, kuri līdz 25.janvārim pilnībā nomaksās parāda pamatsummu.
"Diemžēl jāatzīst, ka saskaņā ar pastāvošo likumdošanu "Rīgas ūdens" ir bijis spiests samazināt ūdens piegādes apjomus atsevišķiem klientiem, kā arī atslēgt ūdensapgādes pakalpojumus vairumam klientu ēku nenomaksāto parādu dēļ," piebilda Mucenieks.
Uzņēmuma pārstāvis uzsvēra, ka nemaksātājs nevar saņemt ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumu pilnā apjomā, jo tādējādi tas tiek realizēts uz citu godīgo maksātāju rēķina.
Kā liecina "Rīgas ūdens" mājaslapā publicētā informācija, parādnieku sarakstā ir aptuveni 740 dzīvojamo ēku, kuru parādi svārstās no dažiem latiem līdz vairākiem tūkstošiem latu. Piemēram, Brīvības gatvē 386 k-3 parāda summa sasniegusi 11 970 latus, Lāčplēša ielā 52/54 - 11 111 latus, Pildas ielas 30.nama iedzīvotāji nav samaksājuši 9612 latus, Tilta ielas 5.nama parāds ir 9195 lati. Kopumā vairāk nekā 120 ēkām parāds pārsniedz 1000 latu.
LETA jau ziņoja, ka "Rīgas ūdens" kopš oktobra regulāri izvieto informāciju mājaslapas sadaļā "Informācija par kavētajiem maksājumiem", lai savlaicīgi informētu dzīvokļu īpašniekus par situāciju, kāda daudzdzīvokļu mājai ir norēķinos par ūdensapgādes un kanalizācijas pakalpojumiem.
Šāda mājaslapas sadaļa izveidota ar mērķi, lai dzīvokļu īpašniekiem būtu iespēja iesaistīties pakalpojumu apmaksas kontroles jautājumos, jo savlaicīga nenorēķināšanās par sniegtajiem pakalpojumiem var novest pie pakalpojumu atslēgšanas visai mājai, arī godprātīgajiem maksātājiem.
Informācija parādnieku sadaļā "www.rigasudens.lv/aktuali/informacija-par-kavetajiem-maksajumiem/" tiek atjaunota divas reizes mēnesī, bet papildu informāciju iespējams saņemt, zvanot darba laikā uz informatīvo bezmaksas tālruni 80002122.