Rīgas satiksmes pilotprojekts apliecina, ka ikdienā "pa zaķi" brauc aptuveni 20% iedzīvotāju

© Vladislavs Proškins/F64

8. jūlijā tika uzsākts pilotprojekts, kura laikā 1. trolejbusa, 10., 20., 28., un 60. autobusa maršrutā notika iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm. Pilotprojekta mērķis bija palielināt brauciena reģistrācijas par 15%, taču rezultāti liecina, ka braucienu reģistrācijas skaits attiecīgajos maršrutos palielinājies par vairāk nekā 20%. Šajā gadā, periodā no 8. jūlija līdz 31. oktobrim, tika veiktas 586 113 reģistrācijas, savukārt 2018. gadā tika reģistrēti 486 589 braucieni.

„Rīgas satiksme” informē, ka pilotprojekta laikā, kurā pasažieru iekāpšana tiek organizēta pa priekšējām durvīm, braucienu reģistrācija pieaugusi par 20%. Ņemot vērā pozitīvo rezultātu no 2020. gada 1. janvāra iekāpšana tikai pa priekšējām durvīm, bet izkāpšana pa vidējām un aizmugures durvīm 1. trolejbusa, 10., 20., 28., un 60. autobusa maršrutā tiks noteikta kā pastāvīga kārtība. Savukārt no 1.februāra šāda kārtība tiks noteikta arī 13. trolejbusa un 34., 35., 43., 47., 54. autobusa maršrutā.

Projekta mērķis ir mainīt pasažieru paradumus tā, lai tie reģistrētu katru braucienu, samazinātu bezbiļetnieku skaitu, kā arī veiktu precīzu pasažieru uzskaiti, kas jānodrošina saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem, tāpat, ieviešot šādu kārtību, iespējams ierobežot to personu skaitu, kuri sabiedriskajā transportā pārvietojas smērējošā vai smakojošā apģērbā.

“Rīgas satiksme” atgādina, ka brauciens šo maršrutu transportlīdzekļos jāreģistrē pie vadītāja konsoles, tādējādi vadītājs seko līdzi, lai visi pasažieri veiktu reģistrāciju. Pasažieriem ar bērnu ratiem un cilvēkiem ratiņkrēslos iekāpšanas kārtība nemainās un notiek pa vidējām durvīm.

Svarīgākais