Sabiedriskais transports uz Ziepniekkalnu kursēs retāk un ilgāk

MĒNEŠBIĻETES NEZUDĪS. Rīgas satiksme arī atgādina, ka viena maršruta mēneša biļetes, kurām līdz 2020. gada 2. janvārim pirmā reģistrācija veikta 40. autobusa maršrutā, būs derīgas braukšanai citos autobusu maršrutos maršruta sakritības robežās un 4. trolejbusa maršrutā bez reģistrācijas līdz mēneša biļetes derīguma termiņa beigām © Oksana Džadana/F64 Photo Agency

Rīgas pašvaldības SIA Rīgas satiksme ieplānojusi izmaiņas sabiedriskā transporta maršrutos un kustības sarakstos, kas prasīs vairāk laika, lai nokļūtu Ziepniekkalnā no Rīgas centra vai Juglas un otrādi – proti, sākot ar 2. janvāri, 40. autobusa maršrutu Jugla–Ziepniekkalns aizstās 4. trolejbusa maršruts.

Rīgas satiksme ieplānotās izmaiņas skaidro ar nepieciešamību samazināt pilsētas centra daļā gaisa piesārņojumu, ko rada autobusi, un efektīvāk izmantot resursus.

4. trolejbuss kursēs pa līdzīgu maršrutu, kā pašreiz to dara 40. autobuss, izņemot divas vietas, kurās tiks veiktas cilpas - viena pa Kartupeļu ielu, otra - pa Mūkusalas apli (tā, kā šajās vietās kursē 19. trolejbuss). Šīs izmaiņas patiks tiem, kuri ir ieinteresēti Mūkusalas rotācijas apļa tuvumā esošo tirdzniecības centru un Lucavsalas atpūtas parka apmeklēšanā, kā arī tiem, kuriem ir vajadzīga Līvciema ielas, Graudu ielas vai Kartupeļu ielas pietura pašreizējā 19. trolejbusa maršrutā. Tajās sabiedriskā transporta kustības intensitāte pieaugs pat vairāk nekā divas reizes. Savukārt tie, kuri vēlēsies no Ziepniekkalna jaunā mikrorajona nokļūt pilsētas centrā vai Juglā pēc iespējas ātrāk, visticamāk, būs sarūgtināti, jo 4. trolejbuss no viena galapunkta līdz otram kursēs nedaudz ilgāk. Pēc Rīgas satiksmes aprēķiniem - reisa laiks varētu pagarināties par aptuveni trim līdz piecām minūtēm.

Rīgas satiksme uzsver, ka tā veic regulāru pasažieru plūsmas datu analīzi sabiedriskā transporta maršrutos, izmantojot elektroniskās norēķinu sistēmas datus par pasažieru veiktajām validācijām, tāpat tiek izmantoti arī automātiskās pasažieru skaitīšanas sistēmas dati par pieturvietā iekāpušajiem - izkāpušajiem pasažieriem un salona piepildījumu katrā pieturvietā. Veicot jebkuras izmaiņas kustības sarakstos, tās tiek balstītas uz pasažieru plūsmas datu analīzi vairāku mēnešu garumā.

Atbilstoši pasažieru plūsmas analīzei, aizstājot 40. autobusa maršrutu ar 4. trolejbusa maršrutu savienojumā Jugla-Ziepniekkalns, darba dienās tiks veikts par četriem reisiem vairāk, bet brīvdienās par vienu reisu vairāk nekā šobrīd. (40. autobusa maršrutā šobrīd darba dienās tiek veikti 194 reisi, bet 4. trolejbusa maršrutā tiks veikti 199 reisi, brīvdienās šobrīd tiek veikti 116 reisu, bet tiks veikti 117 reisu). Savukārt 19. trolejbusa maršrutā, atbilstoši datiem par pasažieru plūsmu un salona piepildījumu, ticis konstatēts, ka iespējams optimizēt kustības sarakstu, lai nodrošinātu optimālu salona piepildījumu un racionālu uzņēmuma resursu izlietojumu. Kustības intervāls 19. trolejbusa maršrutā darba dienu rīta un vakara maksimuma stundās palielināts no sešām līdz astoņām minūtēm uz astoņām līdz deviņām minūtēm, bet dienas laikā no 13 līdz 14 minūtēm uz 15 minūtēm. Šobrīd 19. trolejbusa maršrutā ir 188 reisi, bet turpmāk tiks veikts 161 reiss. Savukārt brīvdienās 19. trolejbusam pašreiz ir 110 reisu, bet pēc 2. janvāra - tikai 84 reisi. Rīgas satiksme norāda, ka pēc izmaiņu veikšanas 4. un 19. trolejbusa maršrutu piedāvātā kapacitāte ir atbilstoša pasažieru plūsmai posmā no Ziepniekkalna līdz pilsētas centram un pasažieri, kas maršrutu izmanto posmā no Brīvības bulvāra līdz Valdeķu ielas galapunktam, turpmāk varēs izmantot gan 4., gan 19. trolejbusa maršrutu.

Jaunajā 4. maršruta trolejbusā plānots izmantot 18 metru garos Škoda 27TR trolejbusus, kuros atkarībā no konfigurācijas ir 146-154 pasažieru vietas. Savukārt Solaris Urbino U18 modeļa 18 metru garajos autobusos ir 140-152 pasažieru vietas. Līdz ar to, pēc Rīgas satiksmes teiktā, izmaiņas 4. trolejbusa maršrutā nedaudz palielinās maršruta kapacitāti.

Jaunā maršruta izveide arī nenozīmē, ka 18 metru garie trolejbusi tiktu atņemti citiem maršrutiem, Rīgas satiksme norāda, ka 4. trolejbusa maršrutā garos trolejbusus iespējams nodrošināt, jo uzņēmumā turpinās pakāpeniska ritošā sastāva atjaunošana, tā ietvaros jau ir saņemta daļa no jaunajiem 18 metru garajiem trolejbusiem, tāpēc ir uzlabojies pieejamo 18 metru garo trolejbusu skaits. Tāpat līdz ar šīm izmaiņām veiktas izmaiņas arī citu trolejbusu maršrutu sadalījumā starp 1. trolejbusu parku un 2. trolejbusu parku, kas nodrošinās racionālāku trolejbusu sadalījumu starp parkiem un ļaus pilnībā nodrošināt 18 metru garo trolejbusu norīkošanu 4. trolejbusa maršrutā.

Tāpat no 2. janvāra 3., 12. un 15. trolejbusa maršrutā būs nelielas izmaiņas kustības sarakstā darbdienām un 19. trolejbusa maršrutā būs jauns kustības saraksts darbdienām un brīvdienām.

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais