Lai samazinātu upuru skaitu uz ceļiem, Rīgā grib ieviest īpašu uzraudzības sistēmu

© Dāvis Ūlands/F64

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV) uzdevis Rīgas domes Satiksmes departamentam izstrādāt uzraudzības sistēmu, ar kuras palīdzību plānots galvaspilsētā samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu,informēja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļa.

Satiksmes departamentam būs līdz nākamā gada 1.februārim jāizstrādā skaidra uzraudzības sistēma, saskaņā ar kuru Satiksmes departaments ne retāk kā reizi trīs mēnešos apkopos statistiku un veiks analīzi par Rīgas pašvaldības teritorijā reģistrētajiem ceļu satiksmes negadījumiem, kuros ir bojāgājušie, smagi ievainotie, kā arī par vietām, kur satiksmes negadījumi tiek reģistrēti regulāri.

Kā norāda Ķirsis, "nav pieļaujams, ka katru dienu uz ceļa notiek negadījumi un pārāk bieži tiek zaudētas cilvēku dzīvības, it īpaši situācijās, kuras varēja novērst".

Saskaņā ar Ceļu satiksmes drošības direkcijas statistiku, 2019.gadā Rīgā notikuši 1630 ceļu satiksmes negadījumi ar ievainotajiem, no kuriem smagi ievainoti 59 un bojā gājuši 14 cilvēki.

"Satiksmes departamentam ir jāizstrādā konkrēti priekšlikumi par nepieciešamajiem satiksmes organizācijas, normatīvā regulējuma vai infrastruktūras uzlabojumiem, kas samazinātu negadījumu skaitu visā pašvaldības teritorijā," uzsver Ķirsis.

Latvijā

Dzinēju trūkuma dēļ lidmašīnas paliek uz zemes, tāpēc tiek atcelti reisi, un nacionālā aviokompānija “airBaltic” cieš zaudējumus – tādu cēloņsakarību ķēdi atklājis “airBaltic” izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Martins Gauss. Bet jau pirms diviem gadiem tapa zināms, ka aviokompānija pasūtījusi lidmašīnas ar garu mūžu nestrādājošiem dzinējiem. Bija iespējams prognozēt, ka tie visi ātri vien izies no ierindas.

Svarīgākais