Šogad Latvijā fiksēti 879 satiksmes negadījumi; kā rodas bīstamas situācijas uz ceļa?

© f64.lv, Dmitrijs Suļžics

Šogad pirmajos deviņos mēnešos Latvijā fiksēti 879 ceļu satiksmes negadījumi, kas saistīti ar apdzīšanu, kreiso pagriezienu un pagrieziena signāla neieslēgšanu, informē Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

LTAB uzsver, ka viena no bīstamākajām situācijām ceļu satiksmē ir neapdomīgi transportlīdzekļu vadītāju manevri - apdzīšana, kreisais pagrieziens un pagrieziena signāla neieslēgšana, uzsākot manevru, tāpēc LTAB oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu "Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…".

Birojs atzīmē, ka tikai trīs Eiropas valstīs, tostarp Latvijā, ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka nav aizliegts izdarīt apdzīšanas manevru ceļu krustojumos, ja vien konkrētās vietās to nenosaka īpaši aizliegumi, piemēram, regulējams krustojums, gājēju pāreja vai nepārtrauktā joslas sadalošā līnija.

"Apdrošinātāju līdzšinējā pieredze rāda, ka transportlīdzekļu vadītāji pārsvarā maldīgi uzskata, ka par ceļu satiksmes negadījuma izraisīšanu ir atbildīgs tas, kurš ir veicis apdzīšanas manevru. Visbiežāk par šādiem negadījumiem atbildība jāuzņemas tieši kreisā pagrieziena veicējam, atsevišķos gadījumos - abiem," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Lai aktualizētu problēmu, LTAB oktobrī īstenoja informatīvu kampaņu "Ceļš nav spēle! Kļūdas nepiedod…". Tās ietvaros tika atgādināts par drošu manevru veikšanu, kā arī īpaši akcentēts, kam jāpievērš uzmanība veicot kreiso pagriezienu. Tāpat no septembra vidus "Waze" lietotnē autovadītāji tiek brīdināti par ceļu posmiem visā Latvijā, kuros ir augsts satiksmes negadījumu biežums. Aptuveni trešā daļa no šādām vietām ir saistīta ar kreiso pagriezienu un šī manevra bīstamību.

Svarīgākais