Satiksmei atklāta Austrumu maģistrāle

© Publicitātes foto

Ceturtdien, 21. decembrī, Rīgā satiksmei tika atklāta Austrumu maģistrāle, kuras būvniecību sāka 2021. gada maijā, paralēli realizējot abas projekta kārtas. Maģistrāles kopgarums ir 2,8 km, tai stiepjoties no Vietalvas un Piedrujas ielas krustojuma līdz Ūnijas ielas un Gustava Zemgala gatves krustojumam. Būvdarbu ietvaros izbūvēti divi pārvadi: Ieriķu – Dzelzavas ielas pārvads un Madonas ielas pārvads, informē Lelde Rudzika, Rīgas pašvaldības Ārējās komunikācijas nodaļas projektu koordinatore.

“Šī ir vēsturiska diena Rīgai - pilsētas vēsturiskajam centram pirmo reizi ir izbūvēts apvedceļš un tas dos ļoti daudz Rīgai kopumā. Atklājot satiksmei šo maģistrāli, pilsētas centrs kļūs brīvs no apgrūtinošiem tranzīta kravas auto, arī vieglais transports varēs ātrāk un ērtāk apbraukt Rīgas centru, kas līdz ar to kļūs patīkamāks dzīvošanai, ērtāks rīdzinieku un pilsētas viesu ikdienas gaitām. Esmu pateicīgs, ka Austrumu maģistrāles īstenošanā Rīgas dome ir ļoti sekmīgi sadarbojusies ar valdību un šim projektam ir piesaistīti ievērojami ES fondu līdzekļi,” Austrumu maģistrāles atklāšanā šodien stāstīja Rīgas domes priekšsēdētājs Vilnis Ķirsis

Tikmēr Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks norādīja: “Austrumu maģistrāles atklāšana atstāj iespaidu uz visu Rīgu - maģistrāle padara ceļu no dažādām Rīgas apkaimēm Daugavas abos krastos ātrāku, vairs nebūs nepieciešamības braukt caur pilsētas centru ne vieglajiem, ne kravas auto. Maģistrāle ir viens no apjomīgākajiem infrastruktūras projektiem ilgu gadu laikā Rīgā, šie būvdarbi sākās tikai pirms divarpus gadiem un tie ir izpildīti solītajos termiņos”.

Arī Rīgas domes Ārtelpas un mobilitātes departamenta direktora amata pienākumu izpildītājs Jānis Vaivods uzsvēra, ka līdz ar maģistrāles atklāšanu tiks atslogota satiksme centrā.

“Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās ne tikai ātru un ērtu Rīgas centra apbraukšanu, no kravas transporta atslogojot Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi, bet arī drošu gājēju un velobraucēju infrastruktūru tai pieguļošajā teritorijā. Gājēju un velobraucēju infrastruktūra uzlabojusies maģistrālei piegulošajā teritorijā, veicot tās labiekārtošanas darbus, kā arī projekta ietvaros izbūvēti četri tuneļi, no kuriem trīs paredzēti drošai un ērtai gājēju un velobraucēju kustībai, bet viens - autotransportam”.

Ceļu būves uzņēmuma AS “A.C.B.” projekta vadītājs Dāvis Serdāns:

“Austrumu maģistrāle ir viens no pēdējo gadu nozīmīgākajiem satiksmes infrastruktūras objektiem Rīgā un sniegs būtiskas priekšrocības gan satiksmes intensitātes atslogošanai, gan raitākai pilsētas caurbraukšanai. Šī projekta ietveros pilsētai esam izbūvējuši aptuveni 120 000 m2 jauna asfaltbetona seguma un teju 100 km garumā jaunu inženierkomunikāciju. Tādēļ esam gandarīti, ka mums ir izdevies objektu pabeigt laikus un īsi pirms Ziemassvētkiem atvērt to satiksmei, lai ikviens, kam nepieciešams izmantot šo maršrutu radu un draugu sveikšanai, to var izdarīt daudz ērtāk”.

Austrumu maģistrāles izbūve nodrošinās Rīgas centra apbraukšanas iespējas un no kravas transporta atslogos Rīgas vēsturisko centru un Purvciema apkaimi (Dzelzavas iela, Gustava Zemgala gatve, Ieriķu iela). Tāpat maģistrāle autovadītājiem nodrošinās ātru nokļūšanu Purvciema, Pļavnieku, Dārzciema un Teikas apkaimē.

Austrumu maģistrāles izbūves pasūtītājs ir Rīgas valstspilsētas pašvaldības Ārtelpas un mobilitātes departaments. Projekta izstrāde un autoruzraudzība - pilnsabiedrība “G.B.V”. Būvuzraudzība - SIA “Firma L4”. Būvuzņēmēji - 1. kārta - piegādātāju apvienība “ACB, TILTS”, 2. kārta - piegādātāju apvienība “AM RĪGA” .

Latvijā

Rīgas Stradiņa universitāte (RSU) aicina ikvienu dalīties ar saviem unikālajiem pieredzes stāstiem par Latvijas mežiem, sēņošanu un ogošanu, iesaistoties projektā "Savvaļas stāsti." Šī iniciatīva veltīta Latvijas dabas, kultūras un identitātes mantojuma dokumentēšanai un saglabāšanai, informē RSU.

Svarīgākais