Latvijas iedzīvotāji svētku brīvdienu ceļojumiem ir gatavi tērēt septīto daļu no mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem jeb 14,4%, un to laikā lielākā daļa aptaujāto norēķinus plāno veikt ar karti, nevis skaidru naudu, liecina šī gada Ferratum Ziemassvētku barometra rezultāti.
Latvijas iedzīvotāji svētku brīvdienu ceļojumiem ir gatavi tērēt septīto daļu no mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem jeb 14,4%, un to laikā lielākā daļa aptaujāto norēķinus plāno veikt ar karti, nevis skaidru naudu, liecina šī gada Ferratum Ziemassvētku barometra rezultāti.
Aptauja atklāj, ka vislielāko daļu no saviem ikmēneša ienākumiem svētku ceļojumiem ir gatavi tērēt Brazīlijā, kur iedzīvotāji šim mērķim atļausies atvēlēt 30%. Tikai nedaudz mazāk jeb 28% plāno iztērēt Rumānijā aptaujātie cilvēki, bet Jaunzēlandē dzīvojošie- 27,8%. Savukārt otrā skalas galā līdzās Latvijai ir Lielbritānija, kurā dzīvojošie ceļojumiem piešķirs 13,7% no mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem, Vācijā aptaujātie tam plāno iztērēt 12%, savukārt vismazāk šim mērķim ir gatavi atvēlēt Nīderlandē aptaujātie - 8,7%. Salīdzinoši Igaunijā dzīvojošie ceļojumam tērēs 16,8% no mājsaimniecības ikmēneša ienākumiem.
F64
Saskaņā ar Ferratum barometra rezultātiem 57% mūsu valsts iedzīvotāju ceļojuma laikā priekšroku dos norēķiniem ar maksājumu karti, un tas ir līdzīgi kā Spānijā (58,6%), Kanādā (56%) un Somijā (54,5%). Savukārt visvairāk aptaujāto, kuri ceļojuma laikā plāno norēķināties ar maksājuma karti, ir Zviedrijā (69,3%) un Norvēģijā (69,1%), bet skaidras naudas norēķinus ir iecienījuši Latīņamerikā aptaujātie. Tikai 35,3% no Brazīlijā un 33,3% no Meksikā dzīvojošajiem norādīja, ka ceļojuma laikā priekšroku dod maksājuma kartei.
Lielākā daļa jeb 57,6% barometrā aptaujāto cilvēku atklāja, ka visus brīvdienu izdevumus segs no iekrājumiem, 19% daļu no tiem maksās ar Ferratum Bank piešķirto aizdevumu, 14,4% trūkstošos izdevumus segs ar kredītkarti, 5,5% izmantos patēriņa kredītu, bet 3,4 % aptaujāto- dažādu finanšu institūciju sniegtos aizdevumus.
Ferratum Ziemassvētku barometrā piedalījās vairāk nekā 21 000 mājsaimniecību. Respondenti bija vecumā no 18 līdz 61+ gadiem, un 58,8% dalībnieku bija sievietes. Vidējie pieejamie neto ienākumi mājsaimniecībām, kas piedalījās, bija no EUR 555 līdz EUR 4 580. Vidējais mājsaimniecības lielums bija 2,89 cilvēki.