Kļuvis zināms, vai vīrieši Latvijā saulesbrilles nēsā biežāk nekā sievietes

© F64

Puse jeb 51% vīriešu saulainā laikā nēsā saulesbrilles, savukārt sievietes - 46%, liecina optisko preču veikalu "Vision Express" īpašniece SIA "Vision Express Baltija" pētījuma dati.

Visizteiktākā saulesbriļļu nēsāšana ir cilvēkiem vecumā no 15 līdz 44 gadiem.

Pētījuma dati atklāj, ka viszemākā saulesbriļļu nēsāšana ir bērniem. Turklāt, ja pat bērni nēsā saulesbrilles, lielākoties tās ir bez pārklājuma, kas aizsargā no UV stariem.

Kā liecina pētījuma dati, visizteiktākā saulesbriļļu nēsāšana ir cilvēkiem vecumā no 15 līdz 44 gadiem.

Pētījumā secināts, ka saulesbriļļu lietošanu ikdienā ietekmē iedzīvotāju finansiālais stāvoklis. Vairāk nekā puse jeb 56% aptaujāto, kuru ikmēneša ienākumi ir virs 300 eiro, saulesbrilles nēsā regulāri, savukārt 42% aptaujāto, kuru ikmēneša ienākumi ir zem 300 eiro, saulesbrilles nēsā retāk.

Apkopotie pētījuma dati atklāj, ka saulesbrilles vidēji iegādājas reizi vai divas reizes gadā, savukārt 30% aptaujāto norādīja, ka iegādātās saulesbrilles nēsā vairākus gadus. Vairāk nekā puse jeb 62% respondentu atzina, ka saulesbrilles ir pārdomāts pirkums un tās iegādājas optikas veikalos, taču arvien populārāk, īpaši jaunu cilvēku vidū, kļūst saulesbriļļu iegāde apģērbu un modes preču veikalos. Viņi lielāku uzmanību vērš izskatam, bet ne stiklu pārklājumiem vai briļļu spējai pasargāt acis no ultravioletā (UV) starojuma. Tostarp mazāk nekā desmitā daļa jeb 3% aptaujāto saulesbrilles iegādājas interneta veikalos, savukārt lielākā daļa respondentu kā galveno iemeslu saulesbriļļu nepirkšanai internetā min, ka nav iespējams pamērīt.

Pētījumā secināts, ka 56% aptaujāto saulesbrilles izvēlas pēc briļļu funkcionalitātes un kvalitātes, 53% pēc zemās cenas, bet 43% aptaujāto brilles izvēlas atbilstoši pēc piedāvātās izvēles. Tāpat lielu uzmanību pievērš izdevīgiem akcijas piedāvājumiem un optometrista ieteikumiem. Savukārt vismaznozīmīgākais kritērijs, izvēloties saulesbrilles, ir jaunākie modeļi un kolekcijas.

"Vision Express" optometriste Agnese Aleksejeva uzsvēra, ka svarīgi pievērst uzmanību, kur iegādājas saulesbrilles. "Kvalitatīvas optiskās briļļu lēcas bloķē 70% līdz 100% UV starojuma, pasargājot ne vien acis, bet arī jūtīgo ādu ap acīm, kam ar aizsargkrēma lietošanu nepietiek. Izvēloties saulesbrilles, jāskatās pēc abreviatūras "CE", kas nozīmē, ka briļļu kvalitāte atbilst Eiropas Savienības prasībām un pietiekami aizsargā no UV starojuma," skaidroja Aleksejeva.

Interneta aptauja veikta no 14. līdz 20.maijam, aptaujājot 704 respondentus vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kuri vismaz vienu reizi nedēļā lieto internetu.

Svarīgākais