Pēc neierasti karstās vasaras un siltā rudens Latviju piemeklējis sals, naktīs sasniedzot pat mīnus 10 grādus. Nereti mīnus grādos ir apgrūtināta auto iedarbināšana, un iemesli var atšķirties atkarībā no mašīnas dzinēja. Ar biežākajiem iemesliem niķīgam dīzeļdzinējam un risinājumiem dalās „Volkswagen komerctransporta“ pārstāvji.
1. Nepietiekami uzlādēts vai nolietojies akumulators
Ikvienam auto īpašniekam, gatavojoties ziemai, ir kārtīgi jāpārbauda akumulators, pārliecinoties, ka tas ir darba kārtībā un pietiekami uzlādēts. Aukstā laikā akumulatora darbība ir apgrūtināta, jo mīnus grādos pasliktinās dzinēja eļļas plūstamība un akumulatora baterijai jāpārvar lielāka slodze. Ziemā arī biežāk tiek darbinātas iekārtas, kas siltā laikā nav tik aktuālas - apsildes sistēma, apsildāmie sēdekļi, arī papildus lukturi, jo ziema ir gada tumšākais periods, un tas noved pie ātrākas akumulatora izlādes. Īpaši par dažādu iekārtu darbināšanu ieteicams piedomāt autovadītājiem, kas ikdienā veic īsas distances, kuru laikā akumulatora izlāde pastiprinās. Nereti tie ir šoferi, kuriem ikdienā jāpārvietojas pa pilsētas teritoriju, tostarp bieži stāvot sastrēgumos. Tāpēc, braucot nelielus attālumus, ieteicams izslēgt ne tik ļoti nepieciešamās, elektroenerģiju patērējošās iekārtas, tādējādi vairāk ģeneratora radītās strāvas paliks akumulatora uzlādei. Būtiski ir šādas detaļas ņemt vērā, jo pārmērīga akumulatora izlāde to var neatgriezeniski sabojāt. Laicīgi jāpadomā un jāatvēl laiks arī akumulatora uzlādei - tā pilnīgai uzlādei nepieciešams līdz pat 24 stundām, spēkratam atrodoties piemērotos apstākļos un temperatūrā - parasti tas ir autoserviss vai garāža.
Kas liecina par bojātu akumulatoru? Nepārprotamākā zīme ir arvien apgrūtinošāka auto iedarbināšana vai nespēja to iedarbināt pavisam. Šajā gadījumā gan akumulators, visticamāk, būs jānomaina. Akumulatora darbspēju iespējams pārbaudīt ar speciālu testeri. Ja šāds testeris šoferim pieejams, to var darīt pastāvīgi, vai arī vērsties auto servisā.