Aptauja: Latvijā puse iedzīvotāju ātrās ēdināšanas iestādēs izvēlas pasūtījumu veikt pie kases

© Vladislavs Proškins/F64

Latvijā 54% aptaujāto iedzīvotāju joprojām izvēlas tradicionālo maltīšu pasūtīšanu klātienē restorānā pie kases, nevis klientiem paredzētos digitālos risinājumus, liecina ikgadējā ātrās ēdināšanas restorānu ķēdes "Hesburger" veiktā aptauja par pircēju paradumiem un ātrās ēdināšanas tirgus tendencēm Baltijas valstīs.

Vienlaikus 14% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju izvēlas piegādi uz mājām, savukārt apmēram 11% dod priekšroku mobilai lietotnei, digitālām pašapkalpošanās kasēm vai "drive-in" jeb auto kasei.

Savukārt 47% aptaujāto Igaunijas iedzīvotāju un 53% Lietuvas iedzīvotāju dod priekšroku pasūtījumu veikšanai klātienē pie kases. Igaunijas pircēju paradumi izceļas ar tendenci, kas nav tik raksturīga Latvijā un Lietuvā, proti, 25% Igaunijas iedzīvotāju ir iecienījuši maltīti iegādāties pie digitālās pašapkalpošanās kases, kamēr Latvijā tie ir 11%, bet Lietuvā 15%.

Latvijā 35% respondentu norādījuši, ka viņiem ir būtiski, lai ātrās ēdināšanas iestādēs būtu ieviesti tādi risinājumi kā digitālie ekrāni, pašapkalpošanās kases. Turklāt šādi aspekti galvenokārt ir svarīgi jauniešiem jeb iedzīvotājiem vecumā no 15 līdz 19 gadiem (50%).

Vienlaikus Lietuvā digitālo risinājumu pieejamība ir svarīga 39% iedzīvotāju. Īpaši nozīmīgi tie ir vecumā no 20 līdz 29 gadiem, jo šajā grupā 46% uzsvēruši, ka izmanto digitālos risinājumus nevis tradicionālo maltītes pasūtīšanu pie kases. Arī Igaunijā jaunāko paaudžu vidū nozīmīgi ir digitālie risinājumi, kurus atbalsta 53% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 19 gadiem.

Aptaujā secināts, ka Latvijā piegāde uz mājām ir nozīmīga 83% respondentu vecumā no 15 līdz 19 gadiem, kamēr gados vecākiem patērētājiem vecumā no 40 līdz 49 gadiem tas ir būtiski 38% gadījumu. Vismaz vienu reizi piegādi uz mājām ir izmantojuši 62% aptaujāto Latvijas iedzīvotāju, kamēr regulāri reizi nedēļā to izmanto 44% latviešu, bet mazāk, vismaz reizi mēnesī - 18%.

Pēc aptaujas datiem, Igaunijā piegādi uz mājām izmanto retāk nekā Latvijā - 40%, bet Lietuvā biežāk - 49%.

"Hesburger" attīstības direktore Ieva Salmela atzīmēja, ka ne tikai Baltijā, bet arī citviet Eiropā digitālo risinājumu klātesamība ātrās ēdināšanas tipa iestādēs kļūst arvien būtiskāka. Turklāt arvien vairāk to novērtē arī gados vecāki klienti. "Ja arī patlaban mūsu veiktās aptaujas rezultāti norāda vienu tendenci, domāju, ka drīzumā tas mainīsies un digitālos risinājumus savā ikdienā maltītes iegādei iekļaus arvien lielāks daudzums cilvēku, tostarp X paaudze (35-49 gadi)," viņa sacīja.

Salmela piebilda, ka digitālie risinājumi nākotnē kļūs par vienu no veiksmīga uzņēmuma pastāvēšanas pamatprincipiem.

"Hesburger" aptauja veikta sadarbībā ar sociālo pētījumu centru "Socio Uuringukeskus", lai noskaidrotu pašreizējās ātrās ēdināšanas nozares tendences. Aptauja veikta 2019.gada novembrī, aptaujājot 1000 Latvijas, 1058 Lietuvas un 1001 Igaunijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

LETA jau ziņoja, ka "Hesburger" pārdošanas apmērs Baltijas valstīs pagājušajā gadā veidoja 80,07 miljonus eiro, kas ir par 18% vairāk nekā 2017.gadā. Tostarp Latvijā "Hesburger" ieņēmumi bija 26,1 miljons eiro, kas ir par 16% vairāk, Lietuvā pārdošanas apmēri pieauga par 24% un bija 29,01 miljons eiro, bet Igaunijā pārdošanas apmērs palielinājās par 13% un sasniedza 24,95 miljonus eiro.

Ar zīmolu "Hesburger" darbojas 476 struktūrvienības deviņās valstīs.

Svarīgākais