Omniva 2020. gada janvārī veiktais pētījums liecina, ka dažādas ierīces (TV, dators, viedtālrunis) ik dienas lieto līdz pat 98 % bērnu vecumā no 3-11 gadiem, turklāt gandrīz puse (49 %) pie ekrāniem pavada 1-3 stundas dienā, 29 % - vairāk nekā 3 stundas dienā, bet 20 % šai nodarbei atvēl mazāk par 1 stundu dienā.
Regulāra pasaku lasīšana vecākiem kopā ar bērnu atstāj nozīmīgu ietekmi uz laiku, ko bērns ikdienā pavada pie dažādiem ekrāniem, proti, ģimenēs, kur vecāki kopā ar bērniem lasa pasakas 3-7 reizes nedēļā, teju trīskārt samazinās to bērnu skaits, kas pie ekrāniem pavada vairāk nekā 3 stundas (10 % pretstatā 29 % vidēji). Salīdzinājumam, ģimenēs, kur pasakas tiek lasītas vien dažas reizes mēnesī, pie dažādiem ekrāniem 3 un vairāk stundas pavada 48% bērnu vecumā no 3-11 gadiem.
Kopumā 92 % Latvijas ģimeņu, kurās aug 3-11 gadus veci bērni, lasa pasakas. 72 % ģimeņu pasakas bērni lasa kopā ar vecākiem, bet 16 % ģimeņu lasīšana ir pašu bērnu ziņā. Vairāk nekā pusē (51 %) aptaujāto ģimeņu vecāki saviem bērniem pasakas lasa vismaz reizi nedēļā, 16 % aptaujāto vecāku lasa pasakas bērniem 2-3 reizes mēnesī, 9 % - reizi mēnesī vai retāk.
"Ir satraucoši, ka laiku, ko ģimene varētu pavadīt kopā, vakaros vai brīvdienās, bērni pavada pie ekrāniem. Pasaku lasīšana ir veids, kā ģimenei pavadīt laiku kopā kvalitatīvi. Turpinot pagājušajā gadā aizsākto tradīciju, šogad mēs aicinām ziedot pasaku grāmatas SOS Bērnu ciematu asociācijas paspārnē esošajām ģimenēm un bērniem," stāsta Omniva Latvija mārketinga vadītāja Ruta Pole.
Omniva Latvija un grāmatnīcas Jānis Roze rīkotās labdarības akcijas "Ziedo pasaku grāmatas krāsainiem vakariem" ietvaros no 27. janvāra līdz 28. februārim iedzīvotāji tiek aicināti ziedot jaunas vai lietotas, bet labā stāvoklī esošas, pasaku grāmatas Latvijas SOS Bērnu ciematu asociācijas paspārnē esošajām ģimenēm ar bērniem.
Pasaku grāmatas var nosūtīt bez maksas no ikviena Omniva pakomāta visā Latvijā. Bezmaksas sūtījuma kodi pieejami mājaslapā www.omnivaakcija.lv.
Omniva Latvija veiktajā pētījumā sadarbībā ar aģentūru OMD Latvija piedalījās 700 respondenti no visas Latvijas vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Pētījums norisinājās 13.01.20.-17.01.20. interneta vidē.