Francijas valdības dēļ "Fiat Chrysler" tomēr neapvienosies ar "Renault"

© Reuters/Scanpix

Itālijas un ASV autobūvnieks "Fiat Chrysler Automobiles" (FCA) ceturtdien atsauca piedāvājumu apvienoties ar Francijas autoražotāju "Renault", norādot, ka šāds lēmums pieņemts, jo gaidāms, ka nebūs iespējams panākt vienošanos ar Francijas valdību.

"Pašlaik Francijā nav politisko apstākļu, lai īstenotu šādu vienošanos," teikts FCA paziņojumā.

"Renault" iepriekš pavēstīja, ka tā uzraudzības padome nav spējusi pieņemt lēmumu apvienošanās jautājumā sēdē trešdienas vakarā, jo valdības pārstāvis lūdzis atlikt galīgā lēmuma pieņemšanu līdz vēlākam laikam. Francijas valsts ar 15% akciju ir lielākais "Renault" īpašnieks.

Francijas finanšu ministrs Bruno Lemērs pagājušajā nedēļā sacīja, ka abu uzņēmumu apvienošanās būtu "reāla iespēja Francijas autobūves industrijai".

Tomēr Francijas valdība izvirzīja vairākus nosacījumus, tostarp, ka apvienošanās rezultātā nedrīkst tikt slēgtas rūpnīcas, ka apvienotā uzņēmuma galvenajai mītnei jābūt Francijā, ka jāturpina pastāvēt "Renault" un Japānas autobūvētāja "Nissan" aliansei, kā arī pieprasīja sniegt garantijas, ka tiks veiktas investīcijas.

"Renault" pietuvināta informēta persona žurnālistiem teica, ka Lemērs lūdzis sarīkot "Renault" padomes sēdi otrdien, 11.jūnijā - pēc tam, kad viņš būs atgriezies no vizītes Tokijā, kurā viņam bija plānots apspriest ieceri par "FCA un "Renault" apvienošanos ar Japānas finanšu ministru Taro Aso un "Nissan" vadības pārstāvjiem.

"Renault" padomes sēdē trešdienas vakarā priekšlikumu par apvienošanos atbalstījuši visi padomes locekļi, izņemot darbinieku pārstāvi un divus "Nissan" pārstāvjus. Tomēr abi "Nissan" pārstāvji lūguši sēdes protokolā ierakstīt, ka "viņi teiks "jā", tikai nepieciešams vēl nedaudz laika", pastāstīja informētā persona.

Kā ziņots, FCA pagājušajā nedēļā ierosināja apvienošanos ar "Renault", kas abiem uzņēmumiem varētu ietaupīt vairākus miljardus eiro.

Šis apvienošanās darījums radītu pasaulē trešo lielāko autoražotāju pēc "Volkswagen" un "Toyota", un nodrošinātu FCA piekļuvi "Renault" elektrisko automobiļu tehnoloģijām.

Savukārt "Renault" iegūtu piekļuvi FCA plašajam biznesam ASV un uzņēmuma zināšanām saistībā ar pikapu un vieglo apvidus automobiļu ražošanu.

Svarīgākais