Tiek ziņots, ka tehnoloģiju gigants "Google” plāno iekasēt maksu par mākslīgā intelekta (MI) uzlabotām meklēšanas funkcijām, kas būtu lielākās uzņēmuma biznesa modeļa izmaiņas tā vēsturē.
Pēc ekspertu domām, radikālo pārmaiņu cēlonis ir milzīgās izmaksas, kas nepieciešamas plānotā pakalpojuma sniegšanai.
"Google” priekšlikumi, par kuriem pirmo reizi ziņoja "Financial Times”, paredz, ka uzņēmums piedāvās savu jauno meklēšanas funkciju tikai tā premium abonēšanas pakalpojumu lietotājiem, kur klientiem jau ir jāreģistrējas, ja viņi vēlas izmantot citus "Google” rīkus.
Izmantojot šo meklēšanas pieredzi, kas patlaban tiek izmēģināta beta versijā, "Google” ģeneratīvais MI tiek izmantots, lai tieši atbildētu uz lietotāju vaicājumiem, līdzīgi kā to dara "ChatGPT”.
"MI meklēšana ir dārgāka nekā "Google” tradicionālie meklēšanas procesi. Tāpēc, iekasējot maksu par mākslīgā intelekta meklēšanu, "Google” centīsies vismaz atgūt šīs izmaksas,” sacīja digitālās transformācijas konsultāciju uzņēmuma "UST” galvenā datu zinātniece Hetere Deiva.
Liela uzmanība tiek pievērsta milzīgajiem skaitļošanas jaudas izdevumiem, ko izmanto, lai apmācītu progresīvus ģeneratīvos modeļus. Piemēram, pērn "Amazon” veica vienu MI apmācības ciklu, kas izmaksāja 65 miljonus ASV dolāru.