Aviācijas eksperti par aviokatastrofu Kazahstānā: Šrapneļa pēdas vairs nevar noslēpt

© Ekrānuzņēmums

Azerbaidžānas aviokompānijas "Azerbaijan Airlines" lidmašīna, kas 25.decembrī veica reisu Baku-Groznija, nezināmu iemeslu dēļ pieprasīja ārkārtas nosēšanos Kazahstānā, taču galu galā tur avarēja. No 67 cilvēkiem, kas atradās lidmašīnā, 38 gāja bojā.

No avārijas vietas publicētajos kadros redzami caurumi lidmašīnas astē.
Neatkarīgs aviācijas eksperts, kurš izmeklēja MH17 avārijas apstākļus, izdevumam "The Insider" norādīja, ka Kazahstāna ļaus Starpvalstu aviācijas komitejai (IAC) izmeklēt lidmašīnas avāriju.

“IAC ir pilnvarota iestāde, kas veic ICAO izmeklēšanu un saskaņā ar ICAO noteikumiem. Kazahistāna izmeklēšanu nodos IAC. Šrapneļa pēdas vairs nevar noslēpt. Atklāts paliek jautājums, kurš to izdarīja [notriec lidmašīnu].

IAC veiks izmeklēšanu un publicēs ziņojumu. Ja "Rosaviation" būtu tajā iesaistīts, izmeklēšana tiku veikta bezgalīgi, lai ziņojumu nepublicētu. Kad tika uzspridzināta Prigožina lidmašīna, lidmašīnu ražotājs teica, ka viņu speciālisti ir gatavi piedalīties izmeklēšanā. Bet "Rosaviation" teica, ka tai nav vajadzīga palīdzība. Šajā gadījumā tas nebūs iespējams. Tātad nebūs iespējams noslēpt galus ūdenī, "teica eksperts, kurš vēlējās palikt anonīms.

Video, kas filmēts lidmašīnas salonā pirms avārijas, liecina, ka tika aktivizēta skābekļa masku avārijas izgrūšanas sistēma: tas notiek, ja lidmašīnā ir pazemināts spiediens.

Svarīgākais