Patentu pasaule ir dīvaina. Daži aizsargā koncepcijas, kas paredzētas ražošanai, daži vienkārši neļauj citiem izmantot to pašu ideju, vēsta BBC raidījums “TopGear”.
Autobūves eksperti nav pārliecināti, kāds būs šis konkrētais patents, taču cer uz ražošanu, jo tas liecina, ka “Ford” inženieri strādā pie manuālas ātrumu pārslēgšanas sistēmas elektriskajām automašīnām (EV).
Patenta kopsavilkumā teikts: "Pārnesumu slēdža komplektā ietilpst pamatne, pārslēgšanas rokturis un vairāki izpildmehānismi." Tālāk teikts, ka rokturis pārvietojas uz pamatnes “iepriekš noteiktā virtuālā ceļā”.
Dizains izmanto virkni elektronikas, tostarp haptiskos motorus, lai sintezētu pārnesumu maiņas sajūtu un kustību. Tomēr šī nav pirmā reize, kad tiek izpētīta šāda funkcija.
2022. gadā “Toyota” iesniedza patentu virtuālajai transmisijai un izmēģināja “Manual BEV concept” ar “Lexus” modeli UX300e EV. Tas apvienoja kursorsviru, viltotu sajūgu un smalku kodēšanu, lai simulētu īstu manuālās pārslēgšanas sajūtu. Saskaņā ar šo patentu, tehnoloģiju drīkst izmantot, tikai ražojot jaunākos “Lexus” elektroauto modeļus.
Nedrīkst aizmirst arī “Hyundai Ioniq 5” un tā neparasto “N e-Shift”, kas veic diezgan pārliecinošu darbu, izliekoties, ka tam ir astoņu pakāpju divsajūgu pārnesumkārba.
Pārnesumu maiņas viltošanai, protams, ir plusi un mīnusi. No vienas puses, kā saka “Lexus” boss Kodži Sato, “pastāv liels potenciāls lielākai saiknei starp automašīnu un vadītāju, kas varētu padarīt braukšanu ar elektroauto jautrāku". Negatīvā puse ir vairāk komponentu, proti, vairāk detaļu, kas var salūzt, un pašlaik EV tiek pārdoti ar to vienkāršoto uzbūves arhitektūru.
Vai jūs domājat, ka šis ir viens no patentiem, kuru “Ford” vajadzētu sākt ražot?