Šlesers aicina atlaist divas augsta ranga amatpersonas

© Ģirts Ozoliņš/MN

Lai risinātu Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" problēmas un šis uzņēmums varētu strādāt veiksmīgi, vispirms būtu jānomaina satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P) un Ministru prezidente Evika Siliņa (JV), intervijā Latvijas Radio sacīja Saeimas opozīcijas deputāts, partijas "Latvija pirmajā vietā" līderis Ainārs Šlesers.

Viņš uzsvēra, ka aviācijas bizness valstij ir ārkārtīgi svarīgs, bet tas, kas notiek ar "airBaltic", ir "prātam neaptverami", jo valdība jau daudzus gadus nespēj definēt skaidru rīcības politiku attiecībā uz tai piederošo uzņēmumu.

Uz jautājumu, cik lielā mērā lidsabiedrības problēmās varētu būt vainojams tās vadītājs Martins Gauss, politiķis atbildēja atturīgi.

Viņš norādīja, ka Gauss ir izveidojis kompāniju, bet valdība baidās viņu atlaist, jo apzinās, ka pilnībā nekontrolē to, kas notiek kompānijā. "Es nesaku, ka Gausa kungs ir jāatlaiž. Pirmais būtu jāpatriec Briškens, kurš ir savārījis visus šos mēslus pēdējā pusotra gada laikā," sacīja Šlesers, kurš pats savulaik bija satiksmes ministrs.

Viņaprāt, Briškens neko nekontrolē un nevar pieņemt lēmumus. Arī Ministru prezidente Siliņa darbojas kā ierēdne, nespēj pieņemt lēmumus un nodefinēt, kas Latvijai ir svarīgs, pārmeta Šlesers.

Vēlreiz lūgts vērtēt Gausa darbu, deputāts sacīja, ka viņš nevēlas to darīt, bet tā vietā var vērtēt "airBaltic" darbību, un tā esot slikta, jo kompānija strādājot ar zaudējumiem. "Es uzskatu, ka uzņēmuma vadību varētu arī nomainīt, bet problēma ir tāda, ka esošā vara pat nezina, uz ko nomainīt, jo nevar nodefinēt mērķus," sacīja opozīcijas politiķis.

Šlesers norādīja - ja viņš būtu premjers, tad vispirms skaidri nodefinētu "airBaltic" darbības mērķi, un tas nekādā gadījumā nebūtu saistīts ar jauno lidmašīnu iznomāšanu, bet gan ar līdzekļu ieguldīšanu ārvalstu tūristu piesaistīšanā, jo tas sildītu Latvijas ekonomiku.

Svarīgākais