Pēcbreksita sarunās turpinās kaulēšanās par zvejas jautājumiem

© AFP/Scanpix/LETA

Briselē notiekošajās sarunās par Eiropas Savienības (ES) un Lielbritānijas pēcbrekista attiecībām ceturtdien turpinās kaulēšanās par zvejas jautājumiem.

Pēc ES amatpersonu žurnālistiem neoficiāli teiktā, sarunās notiek diskusijas par nozvejas kvotām ES valstu kuģiem Lielbritānijas ūdeņos.

"Notiek cīniņš par skaitļiem, un tā ir slikta zīme," sacīja kāda ES amatpersona.

Trešdien dienas otrajā pusē ES amatpersonas žurnālistiem neoficiāli teica, ka sarunās panākts ievērojams progress un vienošanās esot tuvu.

Sarunas turpinājās visu nakti un mediji ziņoja, ka ceturtdienas rītā bijusi plānota Eiropas Komisijas prezidentes Urzulas fon der Leienas un Lielbritānijas premjerministra Borisa Džonsona telefonsaruna, lai apstiprinātu panākto vienošanos, un pēc tam par to bijis paredzēts paziņot publiski.

Tomēr tas nav noticis, un abu pušu delegācijas turpina sarunas.

Īrijas ārlietu ministrs Saimons Kovnijs ceturtdien gan pauda cerību, ka vienošanos izdosies panākt jau tuvāko stundu laikā.

"Cerams, ka breksits pirmo reizi daudzu, daudzu mēnešu laikā var sniegt mums labas ziņas šajā Ziemassvētku vakarā, šodien. Tādas ir cerības," sacīja Kovnijs intervijā Īrijas sabiedriskajai raidorganizācijai RTE.

Pārejas periods pēc Lielbritānijas izstāšanās no ES beigsies 31.decembrī. Ja vienošanos neizdosies panākt, ES un Lielbritānijas starpā no Jaunā gada stāsies spēkā muitas tarifi un cietīs uzņēmumi abās pusēs, bet sevišķi Lielbritānijā.

Apvienotā Karaliste izstājās no ES 31.janvārī.

Politika

Trīspadsmit gadu laikā kopš Eiropas sliežu platuma dzelzceļa projekta “Rail Baltica” sākuma joprojām Latvijas teritorijā nav uzcelts neviens kilometrs sliežu. Mūsu cilvēku sapnis par braucienu ar vilcienu no Rīgas uz Vācijas galvaspilsētu Berlīni atlikts vismaz par desmit gadiem, tikmēr dažādiem ierēdņiem visu šo laiku maksātas milzīgas algas, rezultātu nav. Šobrīd nav pat izprojektēta visa plānotā trase un atsavināta zeme būvniecībai. Kur “Rail Baltica” “noskrēja no sliedēm”, tagad to pēta Saeimas izmeklēšanas komisija. Tās priekšsēdētājs Andris Kulbergs (“Apvienotais saraksts”) sarunā ar “nra.lv” skaidro, ko ir izdevies atklāt un kur notikušas izšķirošās kļūdas.

Svarīgākais