Japānas riepu ražotājs "Bridgestone" pārtrauks sponsorlīgumu ar Starptautisko Olimpisko komiteju (SOK) par olimpisko un paralimpisko spēļu sponsorēšanu, norādot, ka vēlas koncentrēties uz motoru sporta atbalstīšanu.
"Bridgestone" paziņoja, ka neatjaunos līgumus ar SOK par olimpisko un paralimpisko spēļu sponsorēšanu, kas noslēgti attiecīgi 2014. un 2018.gadā.
Kompānija uzsvēra, ka tic SOK vīzijai par labākas pasaules veidošanu ar sporta palīdzību un iekļaujošākas pasaules veidošanu ar parasporta palīdzību, taču "Bridgestone" vēlas koncentrēties uz motorizētajiem sporta veidiem, kur tā ražotās riepas tiešā veidā ietekmē sniegumu, inovācijas un dod pienesumu.
Iepriekš par atteikšanos no līgumiem ar SOK paziņoja arī Japānas uzņēmumi "Toyota" un "Panasonic", lai gan kompāniju lēmuma pamatojumi bija diezgan vispārīgi.
Tiek vēstīts, ka "Toyota" kopš 2015.gada SOK atbalstījusi ar 835 miljoniem ASV dolāru (753,2 miljoni eiro), taču septembrī kompānijas padomes priekšsēdētājs Akio Tojoda paziņoja, ka sponsorēšanas līgums netiks turpināts. Viņš teica, ka olimpiskās spēles "kļūst arvien politiskākas".
Arī Japānas elektronikas kompānija "Panasonic" septembrī paziņoja, ka izbeidz sadarbību ar olimpiskajām spēlēm "pārvaldības apsvērumu" dēļ.
"Panasonic" informēja, ka sarunās ar SOK nolemts nepagarināt sponsorēšanas līgumu pēc tam, kad decembrī beigsies pašreizējā vienošanās. Par "olimpisko spēļu oficiālo vispasaules partneri" "Panasonic" kļuva 1987.gadā. Kopš 2014.gada kompānija sponsorēja arī paralimpiskās spēles.
Tādējādi SOK galvenie sponsoru vidū vairs nav Japānas kompāniju. SOK sponsorē tādas kompānijas kā "ABInBev", "Airbnb", "Coca-Cola", "Intel", "Samsung" un citi.
Analītiķi pieļauj, ka sponsoriem no Japānas vilšanos varētu būt radījusi Tokijas olimpisko spēļu norise. Spēles Covid-19 pandēmijas dēļ tika atliktas par gadu, turklāt jaunāko paaudžu vidū samazinās interese par olimpisko spēļu skatīšanos.
Turklāt SOK rīkoto spēļu norises vietās nav atļauts izvietot sponsoru logotipus, bet to var darīt citās plašu interesi izraisošās sacensībās, tādēļ sponsori tur saskata lielākas iespējas sasniegt plašāku auditoriju, pauduši nozares eksperti.