Alonso – «Ferrari», Reikenens – «McLaren»?

F1 pasaules čempionāta 15. posmā Japānas GP Sudzukas trasē pārliecinošu uzvaru svinēja vācietis Sebastjans Fetels no "Red Bull" komandas, saglabājot intrigu pirms diviem pēdējiem posmiem.

Viņu no līdera Džensona Batona tagad šķir 16 punkti, no otrajā vietā esošā Rubensa Baričello (abi "Brawn") – divi. Tas, uz ko tik ļoti cerēja F1 vadība, notiek, – titula īpašnieks kļūs zināms priekšpēdējā, vai, viņuprāt, vēl labāk – pēdējā posmā Abū Dabī. Debijas sacīkste AAE, maz ticams, taču iespējams, var būt pēdējā F1 karjerā 2007. gada pasaules čempionam Kimi Reikenenam, kurš kļuvis lieks "Ferrari" komandai. Viņa vietu ieņems Fernando Alonso.

Fetelam vēl ir iespēja

"Rīt vai nekad," šāds sauklis pēc uzvaras Japānas GP kvalifikācijā izskanēja no čempionāta trešajā vietā esošā vācieša Sebastjana Fetela mutes. Viņam, no līdera Batona atpaliekot par 25 punktiem, nekas cits neatlika, kā cīnīties vienīgi par uzvaru. Tam bija labvēlīgi visi apstākļi. Baričello un Batons, tāpat kā vēl vairāki piloti, par kvalifikācijā pārsniegto ātrumu, kad trasē bija izkārti dzeltenie karogi (avārijas sekoja cita citai, – piloti jau bija aizmirsuši par viltīgo Sudzuku, kas F1 apritē nebija divus gadus), tika sodīti ar atvirzīšanu par piecām vietām. Baričello tas tik sāpīgi neskāra, toties Batonu – gan. Viņam nācās startēt pat ārpus labāko desmitnieka. Brazīlietis finišā bija septītais, brits – tūdaļ aiz viņa, saņemot attiecīgi divus un vienu punktu. Fetels uzdevumu izpildīja un pirms diviem pēdējiem posmiem no Batona atpaliek par 16, Baričello – diviem punktiem. Cīņa vēl priekšā.

"Vēl joprojām varu uzvarēt čempionātā. Protams, nebūtu slikti, ja līdz sezonas beigām paliktu nevis divas, bet četras sacīkstes. Taču esam šeit, lai cīnītos, un atliek cerēt, ka mums izdosies svinēt vēl vienu tādu pašu uzvaru. Tas būtu vislabākais," saka Fetels. Puspunkta attālumā no Konstruktoru kausa ir "Brawn" vienība.

Labu sacīksti Sudzukā aizvadīja soms Kimi Reikenens no "Ferrari", kurš finišēja ceturtais. Iespējams, lai arī maz ticams, ka 2007. gada pasaules čempionam līdz F1 karjeras beigām atlikuši vairs tikai divi posmi. Pagājušonedēļ "Ferrari" oficiāli paziņoja, ka noslēdz līgumu uz trim gadiem ar divkārtējo pasaules čempionu Fernando Alonso, kurš kļūs par Felipes Masas partneri.

Oficiāli – Alonso "Ferrari"

Baumas par Alonso pievienošanos "Ferrari" klīda jau pagājušā gada decembrī, toties šovasar tās pastiprinājās. Itālijas prese jau pirms laba laika rakstīja, ka Alonso parakstījis vienošanos, tikai neesot zināms, kad itālieši par to paziņošot. Tas notika pagājušonedēļ, drīz pēc tam, kad no "Renault" komandas aizgāja uz mūžu diskvalificētais Flāvio Briatore par pagājušā gada Singapūras GP skandālu. "Renault" komandas nākotne tagad nav zināma, jo atsakās sponsori. Iespējams, tiks meklēts jauns īpašnieks, un Alonso mierīgi varēs gatavoties nākamajam čempionātam ar lielām cerībām pacīkstēties par trešo titulu. "Par līgumu 2011. gadam vienojāmies vasarā, taču pēdējā laikā situācija mainījusies, un nolēmām manu pārcelšanos uz Maranello paātrināt," stāsta Alonso. "Esmu pārliecināts, ka kopā ar Felipi spēsim sasniegt rezultātus, kādi apmierinās "Ferrari" un visus šīs komandas līdzjutējus. Ceru, ka varēšu braukt tik ilgi, kamēr man būs vēlēšanās, un beigšu karjeru "Ferrari" ar daudz uzvarām. Domāju, ka "Ferrari" kļūs par manu pēdējo komandu."

Runājot par pašreizējo situāciju, Alonso acīmredzot domā arī par bankas "Santander", kas stāv aiz spāņa muguras, pievienošanos "Ferrari" (ar 45 miljoniem eiro gadā). "Alonso kļūs par Masas pārinieku. Daudzi brīnās, kāpēc komanda nolēma atbrīvot Reikenenu, jo par Felipes līguma laušanu nāktos maksāt mazāk. Turklāt pagaidām nav skaidrs, cik ātrs būs brazīlietis pēc atgriešanās," uzsver F1 apskatnieks Džeimss Alens. ""Ferrari" Masu uzskata par savas ģimenes locekli. Viņi Felipi neatbrīvotu situācijā, kad viņš bija viegli ievainojams. Tas varētu bojāt komandas imidžu Itālijā un visā pasaulē. Ir arī citi iemesli, kāpēc izvēle krita uz Reikenenu. Kimi, salīdzinot ar Mihaelu Šūmaheru, ir pavisam cita pieeja darbam, tā nav itāliska. Visus šos gadus Reikenenam izdevās saglabāt patstāvību, taču domāju, – viņš nožēlos, ka nesasniedza ko vairāk. Reikenens piepildīja sapni, izcīnot titulu. Droši varat derēt, – viņam būs ļoti liela motivācija citai uzvarai, jau pie "McLaren" stūres, lai pierādītu "Ferrari" un pārējiem savu ātrumu un meistarību. Nākamsezon Hemiltonam būs ļoti spēcīgs partneris."

Svarīgākais