Latvijas restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis ceļ trauksmi par nesaņemto atbalstu viesmīlības jomas uzņēmumiem. Sociālajā tīklā Jenzim izveršas asa diskusija ar VID ģenerāldirektores padomnieku Andreju Vaivaru.
Latvijas restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis sociālās vietnes "Facebook" ierakstā uzrunā Ministru prezidentu, Finanšu ministru, VID ģenerāldirektori un viņas padomnieku, vēršot uzmanību uz to, ka
"Godātie kungi un dāma, Krisjanis Karins, Jānis Reirs, Ieva Jaunzeme, Andrejs Vaivars, daudzi viesmīlības uzņēmumi NAV saņēmuši solīto atbalstu par oktobri (!!!), dažiem paziņots, ka termiņš ir pagarināts līdz 31.01. Vai Jūs būtu gatavi solidarizēties un savu algu pagaidīt 4 mēnešus? Nevajag meklēt iemeslus un vainīgos, vienkārši izdarīt to, kas solīts, " ierakstā pauž Jenzis.
Uz ko Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ģenerāldirektores Ievas Jaunzemes padomnieks Andrejs Vaivars atbild: "Lai izvērtētu atbalsta pieteikumus un tos izmaksātu Valsts ieņēmumu dienests speciālisti strādā 24/7 režīmā - strādātu arī ilgāk, ja vien tas būtu iespējams.. Laika posmā līdz 4.janvāra vakaram bija izmaksāti granti 15 157 001 eiro apmērā kopumā par 2016 iesniegumiem. Un darbs šajā jomā turpinās..."
Latvijas restorānu biedrības prezidents Jānis Jenzis nepaliek atbildi parādā: "Es ieteiktu to kapacitāti, kas no VID puses tiek ieguldīta šobrīd iepriekš izmaksāto grantu atkārtotā izvērtēšanā un parvērtēšanā un atprasīšanā ieguldīt palīdzības sniegšanā. Nav normāli savu algu gaidīt 4 mēnešus ne privātā, ne valsts sektorā.
Par strādāšanu 24/7 man ir labs salīdzinājums. Iedomājies: Tu esi pasūtījis sev kāzu galdu restorānā. Priecīgs ar jauno sieviņu ierodies savlaicīgi, lai sagaidītu viesus. Galds ir daļēji uzklāts, bet trūkst 2/3 no ēdieniem. Tu man vaicā - "Jāni, kuri ir viss tas par ko bijām runājuši?" Es Tev atbildu. "Andrej, sorry, man piegādātāji vēlu atveda produktus, mēs strādājām un gatavojām 24/7, bet nepaspējām. Varētu būt rītdien vai parīt gatavs. Nāc ar saviem 60 viesiem parīt." Es varu iedomāties Tavas dusmas, 60 viesus tā uzreiz uz citu restorānu neaizvedīsi. Tu man sašutis saki, bet kā tā? Mēs taču bijām runājuši. es tad sāku meklēt citus ieganstus un saku: "zini, Tev pēdējā e-pastā bija dažas kļūdiņas, kuras es lūdzu precizēt, bet Tu neatbildēji uz to e-pastu. Man viss būs gatavs parīt. Tā kā Tu neatbildēji, Tu pats esi vainīgs un naudu es Tev neatgriezīšu." Kāda ir sajūta par šādu situāciju? Identiska situācija tam, kas šobrīd notiek ar atbalstu izmaksu, strādājot 24/7."
Diskusija turpinās un Vaivars sniedz savu salīdzinājumu: "Reāli labs salīdzinājums! Un tagad iedomājies, ka restorānā, kurā ir, pieņemsim, 15 galdiņi, rezervāciju pieteikuši ap 1000 viesu.. uz vienu un to pašu laiku, kas stāv pie restorāna durvīm un saka - Jāni, bet mēs taču rezervācijas pieteikumu atsūtījām! Turklāt atbalsta izmaksu gadījumā galvenais ir tas, ka uzņēmēji naudu taču saņem, nepārtraukti tiek izdalītas lielas naudas summas. un tas, ko izdarīja VID ar savu vēstuli uzņēmējiem - informēja, ka izmaksa var kavēties, bet tā joprojām notiek. Līdzīgi, kā viesmīlis pasaka klientam - karbonāde būs, bet šoreiz būs jāuzgaida nedaudz ilgāk, jo zāle ir pilna ar cilvēkiem.."
Restoranu biedrības prezidents atbild: "Arī labs salīdzinājums! Tie 1000 cilvēki negaidīs rindā. Viņi ies uz citu restorānu. Tas ir tas par ko runā uzņēmēji šobrīd - par citu restorānu. Sava biznesa pārcelšanu uz citu valsti. Un Jūs tik rakstāt un rakstāt vēstules."
Ar šīm zinām karstā diskusija, kurā iesaistās arī citi ieraksta lasītāji, nebeidzas. Daudzi uzsver, ka ierēdņi neizprot uzņēmēju problēmas un sola vienu, bet darīts tiek kas cits.