"Kurš par to atbildēs?" IZM un VISC dēļ vairāki skolēni nonāk neapskaužamā situācijā

© Kaspars KRAFTS, F64 Photo Agency

Rezultāti par sniegumu 9.klašu centralizētajos eksāmenos portālā "Latvija.lv" ir pieejami kopš 26.jūnija, aģentūra LETA noskaidroja Izglītības un zinātnes ministrijā (IZM).

Kā skaidro IZM, datu sinhronizācijā starp platformām, kam būtu jānodrošina iespēja piekļūt centralizēto eksāmenu rezultātiem, 21.jūnijā bija vērojami tehniski traucējumi. Vairāki sociālo tīklu lietotāji un vecāki pauduši savu neapmierinātību par to, ka eksāmenu rezultāti netika paziņoti pirms 9. klases izlaiduma. Tas nozīmē, ka skolēni devušies svinēt izlaidumu, nemaz nezinot, vai pamatizglītība iegūta.

Interneta vidē atrodami vairāki stāsti par to, cik neapskaužamā situācijā nonākuši skolēni dēļ šīs ķibeles.

"20.jūnijā skola saņēma VISC atsūtīto informāciju par diviem 9.klases skolēniem, norādot to kodus, kuri centralizētajā matemātikas eksāmenā nav ieguvuši 10% (tātad nav to nokārtojuši, nesaņems pamatizglītības apliecību).

Tas bija šoks pašiem skolēniem, vecākiem, priekšmeta skolotājai, klases audzinātājai, skolas vadībai, divas dienas pirms izlaiduma uzzinot, ka šie skolēni ir "izkrituši" eksāmenā.
21.jūnija rīta, kad VPS sistēmā bija pieejami matemātikas centralizētā eksāmena sertifikāti, skolā tos izdrukājot, atklājās, ka arī šie divi skolēni eksāmenu ir nokārtojuši," facbook raksta Imants Slišāns.
Gan IZM, gan VISC appstiprināja - abi skolēni tiešām ir nokārtojuši centralizēto eksāmenu (CE) matemātikā.
"Jautāju, kurš atbild par šādu situāciju, uz ko man atbildēja, ka tā ir gan IZM, gan VISC atbildība. IZM, rosinot skolu tīkla reformu, piesauc rūpes par izglītības kvalitāti skolās, bet kāda ir pašas IZM darba kvalitāte?!
Šāda kļūdainas informācijas nosūtīšana skolām ir "spēlēšanās ar cilvēku likteņiem". Kādu emocionālu un psiholoģisku ietekmi šī situācija atstāja uz skolēnu, vecākiem, skolotāju? Labi, ka konkrētie skolēni un vecāki, pārvarot šo traumu, tomēr atnāca uz izlaidumu, saņemot skolēna pirmo izglītības dokumentu- apliecību par pamatizglītību.
Aprakstītā situācija IZM un VISC darbā valsts pārbaudījumu norises organizācijā nav vienīgā kļūda vienīgajā skolā. Kādam par šīm daudzajām kļūdām jāatbild!
"Sistēmas kļūdas" un “tehniskie traucējumi”- tas tika konstatēts gan tad, kad ziemā notika neveiksmīgi izmēģinājuma eksāmeni, gan tad, kad tika piegādāti CE materiāli, gan tagad, paziņojot nepareizus CE rezultātus. Ja valsts tehnisku iemeslu vai arī cilvēkresursu trūkuma dēļ nav gatava kvalitatīvi noorganizēt centralizēto eksāmenu norisi jaunajā sistēmā, tad to vajag godīgi atzīt un neorganizēt apšaubāmas kvalitātes valsts pārbaudījumu norisi. Kur garantija, ka arī citās pozīcijās nav "sistēmas kļūda" ? Kāda uzticība šai valsts pārbaudījumu sistēmai?
Iespējams, ka tā ir situācija, kad, uzņemoties politisko atbildību, jānotiek demisijai visaugstākajā izglītības jomas līmenī!" uzskata I. Slišāns.
Savukārt liepajniekiem.lv vēsta, ka vairāki Aizputes vidusskolas devītklasnieki pēc izlaiduma uzzina, ka skolu nav pabeiguši un jāpaliek uz otru gadu.

Svarīgākais