Līdzcilvēki brīdina: No konta pazūd nauda pat bez "Smart ID" pieprasījuma

© Pixabay

Krāpnieki ir tāda sērga, no kuras grūti tikt vaļā. Viņi atrod arvien jaunus veidus, kā tikt pie citu cilvēku naudas. Pāvils vietnē "X" pastāsta par savu naudas pazušanas stāstu.

"Man jābrīdina ļaudis, ka eksistē kāds mehānisms, kā krāpnieki var īstenot kartes norēķinu, kas nav saņēmis "Smart ID" apstiprinājumu. 30.11. saņēmu uz telefona šādu aicinājumu un pasmējos par to, sak, dumjie krāpnieki, es taču netaisos šito apstiprināt. Bet trīs dienas vēlāk krāpnieki smejas pēdējie, jo šī transakcija nu ir nonākusi konta izrakstā. Banku esmu informējis, būs interesanti sekot, kā šis tiks risināts. Banka mudina slēgt šo karti un ņemt jaunu. Un slēgt pirkumus internetā (jo kuram gan vajadzīgi pirkumi internetā šajā dienās). Kas gan cits atliek, ja izrādās, ka superīgie drošības risinājumi tomēr to drošību nerisina pietiekoši labi," raksta Pāvils.
Nedaudz vēlāk viņš papildina: "Banka, gods kam gods, atskaitīja summu atpakaļ jau šodien. Varētu teikt, tāds diezgan garlaicīgs rezultāts, es cerēju, ka mani kāds baigi iesaistīs izmeklēšanā, skaidros viltīgos mehānismus un es to visu pierakstīšu."
Regīna: "Pirkumi internetā" ir jāslēdz ārā visu laiku. Tiklīdz plāno kaut ko iegādāties internetā - internetveikalos vai vienkārši papildināt "Mobilly", tā ieslēdz šo funkciju un, kad esi "iepircies", tad uzreiz slēdz ārā "pirkumi internetā". Tas ir tāpat kā aizvērt maciņu ciet, nevis atstāt vaļā."
KK: "Pirms pāris nedēļām uzņēmuma kartei atnāca šāds pieprasījums 300 eiro vērtībā."
John: "Es nekad uz savas primārās bankas kartes neaktivizētu pirkumus internetā. Tam ir domātas "Revolut" bankas un virtuālās kartes."
Normunds: "Paskatiet, cik un kādas “ierīces” jums ir "Smart ID" kontā. Iespējams, kāda vai kādas ir lieka(s)."

Svarīgākais