Sociālo tīklu lietotāji sašutuši: frizētavās un kafejnīcās krāpjas ar Covid-19 sertifikātiem

© Nora Krevneva / F64

Kāda mikroblogošanas vietnes "Twitter" profila īpašniece vērsusi uzmanību uz situāciju, kad frizētavās apmeklētāji uzrāda citam piederošu QR kodu un ID karti.

Šobrīd, lai saņemtu pakalpojumus, jau kļūst ierasts, ka pie ieejas jauzrāda vakcinēšanās, pārslimošanas vai negatīva testa sertifikāts ar QR kodu.

Lai nevakcinēta persona iegūtu QR kodu un sertifikātu, jādodas veikt maksas Covid-19 vīrusa tests. Siekalu tests derīgs 24 stundas un izmaksā vidēji 22 eiro, toties deguna-rīkles tests ar negatīvu rezultātu derīgs 48 stundas, tā cena ir vidēji 35 eiro.

Aizdomas, ka ir cilvēki, kuri gatavi iet vieglāko un nelikumīgo ceļu, lai saņemtu pakalpojumus, tādēļ izmanto savu radinieku vai draugu derīgos QR kodus.

Citi, zem šī ieraksta komentē, ka tādas situācijas piedzīvotas arī restorānos. Savukārt, kāds cits "Twitter" lietotājs norādījis, ka tāda darbība ir sodāma.

twitter.com

twitter.com

QR kods (Quick Response Code) tulkojumā no angļu valodas nozīmē "ātri reaģēt", un tas saskan ar koda galveno mērķi, kāds tika izvirzīts QR koda attīstības sākumā - lai ar kodu varētu ātri nolasīt informāciju.

Sākums

Artjoms Gluzunovs ir iznācis no apcietinājuma un sācis darba meklējumus. Viņš kopā ar savu bērnu māti Elīnu Gluzunovu, kurai vēl šovasar bija romāns ar Niku Endziņu, šovā “Slavenības. Bez filtra” devies uz kādu kafejnīcu, kur izmanto iespēju un zvana potenciālajiem darba devējiem. Tomēr drīz vien seko pamatīgs strīds.

Svarīgākais