Mākslīgā intelekta (MI) attīstītājs “OpenAI” pastiprina konkurenci pret “Google”, padarot “ChatGPT” meklēšanas iespējas pieejamas visiem lietotājiem, tostarp tiem, kas izmanto bezmaksas versiju, vēsta “First Post”.
Nedēļas sākumā paziņotais jauninājums ļauj ģeneratīvajam MI tērzēšanas robotam iegūt reāllaika informāciju no tīmekļa, nodrošinot ātras un atbilstošas atbildes ar saitēm uz avotiem. Iepriekš šī funkcija bija pieejama tikai maksājošiem abonentiem.
Kevins Veils, “OpenAI” galvenais produktu vadītājs, atklāja jaunumus videoklipā, norādot, ka meklēšana tagad būs globāli pieejama visās platformās, kurās tiek izmantots “ChatGPT”.
Izstrādātājs pozicionē to kā no reklāmām tīru alternatīvu tradicionālajām meklētājprogrammām, integrējot šo funkciju tieši “ChatGPT” saskarnē. Lietotāji var iespējot meklēšanu pēc noklusējuma vai aktivizēt to manuāli, izmantojot tīmekļa meklēšanas ikonu.
Šis solis pastiprina konkurenci meklētājprogrammu jomā, kurā ilgstoši dominē “Google".
“ChatGPT” saskarne atspoguļo tradicionālo meklēšanas rezultātu elementus, vienlaikus sniedzot atbildes sarunā, līdzīgi kā MI meklēšanas konkurenti, piemēram, “Perplexity”. Tomēr atšķirībā no “Google” šeit lietotājs iegūst rezultātus bez reklāmām.
Apvienojot MI iespējas ar reāllaika meklēšanu tīmeklī, “OpenAI” piedāvā alternatīvu, kas ne tikai ģenerē atbildes, bet arī sniedz saites uz avotiem, lai nodrošinātu uzticamību. Šis jauninājums novērš plaisu mākslīgā intelekta tērzēšanas robotiem, kurus vēsturiski ierobežojuši zināšanu ierobežojumi un novecojusi informācija.
Šī funkcija arī rada jautājumus par “OpenAI” attiecībām ar “Microsoft”, tā lielāko investoru, kas integrē MI savā “Bing” meklētājprogrammā un ir vēl viens galvenais spēlētājs, kas attiecīgajā tirgū izaicina “Google”.
Meklēšanas pievienošana “ChatGPT” palielina konkurences spiedienu gan uz “Google”, gan “Microsoft”, jo MI kļūst par galveno tendenci informācijas meklēšanā.