Vai esat domājuši par to, kā radušies teicieni, apzīmējumi, ticējumi? Kāpēc mēdzam pieklauvēt pie koka un izvairīties no ceļu šķērsojoša melna kaķa? Kālab mēdzam sacīt, ka atvērusies trešā acs? »Vakara Ziņas« meklē, kur tam visam aug vai varētu augt «kājas».
KĀ RADIES APZĪMĒJUMS «TREŠĀ ACS»?
Daudzu tautu mītos un leģendās acīm piedēvēts īpašs spēks, ne velti hinduismā apdziedātas trīsacainas būtnes, un trešā acs simbolizē uguni.
Acis arī tikušas uzskatītas par Saules dievību simbolu. Senajā Ēģiptē uzskatīja, ka Mēness un Saule ir dievību acis, ēģiptieši debesu spīdekļus dēvēja par Gaismas un Tumsas acīm. Viņi bija pārliecināti, ka pārdzimstot cilvēks saņem abas acis kā dievu dāvanu.
Dievus mēdza attēlot ar trim acīm, un trešā acs apzīmē to mistisko īpašību, ko dēvējam par intuīciju un kuru senie dzejnieki dēvēja par Saprāta trešo aci. Ar trešo aci apzīmē dvēseli - dievišķo dzirksti, kas apslēpta cilvēka iekšējā pasaulē. Grieķu mitoloģijā dievam Jupiteram bija trīs acis. Dažreiz ar trim acīm tika attēlots arī dievs Tors.
Savukārt senās persiešu leģendās ir minēta vienacaino rase, cilvēki, kuri meklēja grifu sargātu apslēptu zeltu. Viņi simbolizēja dēmonu, nelabo, Luciferu. Arī Homēra «Odisejā» apdziedāts vienacains un asinskārs milzis Polifēms.
VAI NAUDU DRĪKST AIZDOT PIRMDIENĀ?
Daudzi cilvēki joprojām ievēro dažādus ticējumus un rituālus, kas saistīti ar naudu.
Nelikt uz zemes, galda vai palodzes somu vai naudasmaku. Neaizdot naudu vakarā. Makā allaž turēt vismaz vienu monētiņu. Ja aizņēmies, tad naudu atdod dilstošā mēnesī. Ja dzeguze aizkūko bez centa kabatā, tad visu gadu vienmēr trūks naudas. Ja mājās svilpo - nebūs naudas. Pirmdienās naudu aizdot nevajagot, jo būšot grūti to atgūt.
Starp citu, ja kāds lūdz, piemēram, 25 eiro, ezoteriķi norāda, ka tādu summu nevajag aizdot, jo aizņēmējam var rasties problēmas ar atdošanu. Uz to vedinot ciparu summa: 2+5=7. Ja nu, teiksim, draugam nauda ļoti vajadzīga un nespējat atteikt, tad labāk dodiet 26 eiro vai 25 eiro un kādu centu pa virsu.
Arī divniekam līdzvērtīgu summu aizdot neiesaka, jo atpakaļ to neatgūt. Savukārt sešnieks vai trijnieks ir naudas skaitļi, tie var vairot bagātību. Trijniekam jābūt apgrozībā, tas nav paredzēts uzkrājumiem. Sešnieks der ikdienišķiem tēriņiem, ar seši līdzvērtīgu summu var apmaksāt kredītus, pirkt apģērbu un uzkrāt. Ar summu, kas līdzvērtīga astoņi, būs kā pa kalniem un lejām. Nauda te zudīs, te vairosies. Tādu summu var ieguldīt riskantos projektos, bet - izsverot visus «par» un «pret».
Kā pievilināt naudu? Uz savas ādas pārbaudīts nav, bet kāds ieliek monētu makā un to nekad neizdod.
KĀPĒC VEĻA JĀMAZGĀ DILSTOŠĀ MĒNESĪ?
Vai mūsdienās, kad izmanto veļas mašīnas, tiešām ir svarīgi ievērot labākās dienas veļas mazgāšanai un ķīmiskajai tīrīšanai? Un kas tieši ar drēbēm notiek tajās «īstajās dienās»? Vai tiešām astrologu norādītajās dienās arī mājas ģenerāltīrīšana būs lietderīgāka un putekļi tik ātri nekrāsies?
Cilvēki, kuri to pārbaudījuši, saka: šķiet, ka dilstošā Mēness fāzē mazgāta veļa izskatoties baltāka. Viņu loģika balstās pieļāvumā, ka dilstošā Mēnesī viss iet prom, bet augošā - veicina augšanu. Tātad arī netīrumi dilstošā Mēnesī iet prom. Ikdienas drēbes mazgājam katru dienu vai ik pēc pāris dienām, protams, negaidām jau dilstošu Mēnesi, bet aizkarus, gultas veļu gan var nolikt un pagaidīt, lai izmazgātu dilstošā Mēnesī.
Arī māju tīrīt un izmest vecās lietas, attīrīties enerģētiski vajadzētu dilstošā Mēnesī. Drēbju mazgāšana arī ir attīrīšanās - no netīrumiem, no enerģētikas. Pavasara saulgrieži astroloģiski ir jaunā gada sākums. Tad vajag sakārtot māju. Tīrīšana vairāk saistīta ar enerģētiku, jo aplīpam ar enerģētiskām būtnēm. Dilstošā Mēnesī jāiztīra istabu stūri un tualetes telpa. Tad jāveic arī lielā tīrīšana - logu mazgāšana, mājas vēdināšana. Vēdināt labāk tad, kad Mēness atrodas gaisa zīmēs. Līdz pavasara saulgriežiem ir labs laiks, lai attīrītos, atdotu visu lieko, veco un attīrītu enerģētisko lauku ap sevi.
KĀPĒC NEPIECIEŠAMS KRISTĀMAIS VĀRDS?
Vecākiem, kuri nevar izvēlēties bērnam vārdu un katrs grib ielikt savu, astrologi mēdz ieteikt vienu no vārdiem izvēlēties par kristāmo vārdu. Tad nevajadzēs šo it kā lieko vārdu turēt zemapziņā kā milzīgu nerealizētu alternatīvu.
Kristāmais vārds darbojas kā garīgā vertikāle un ir domāts individuālajam ceļam, nevis mijiedarbībai ar valsti. Tam savukārt kalpo dzimtsarakstu nodaļā reģistrētais vārds.
Kristāmo vārdu nevajag izpaust citiem, tas kalpo kā enerģētiskā aizsardzība. Saka jau, ka dievs visus mīl un visu redz, bet ja nav pieprasījuma pēc mīlestības, tad to nevar saņemt. Tāpēc kristāmais vārds ir kā tiešais adresāts uz «Turieni», jo ar baznīcā doto vārdu sargeņģelis tiek nosaukts konkrētā vārdā.
Kristāmais vārds palīdz pieņemt lēmumus sev radnieciskāk, labvēlīgāk, tas ir intuīcijas palīgs un lieliski harmonizē ar cilvēka labākajām īpašībām, ceļ, nevis gremdē.
Baznīcas vārda došana ir saistīta ar rituālu, un rituālam ir liela nozīme. Iniciācijas rituālu cilvēka dzīvē nav daudz: piedzimšana, kristības, nevainības zaudēšana, laulības.
KAS IR HEKATE?
Ir dzirdēts par Hekates dienām, bet kāpēc radies tāds nosaukums?
Par Hekati Senajā Grieķijā dēvēja Mēness tumšās puses, krēslas dievieti, melno spēku aizbildni. Grieķu mitoloģijā viņa ir naksnīgu sapņu un burvestību dieviete. Brr, Hekate klimst pa apbedījumu vietām un aicina mirušos spokoties. Šī dievība savieno dzīvo un mirušo pasauli, bet lēmējtiesību Olimpa 12 dievu hierarhijā viņai nebija.
Redz, ko par Hekati komentāros rakstījis dzejnieks Rainis, kad tulkojis Johana Volfganga fon Gētes «Faustu»: «Empūze - Hekates, apakšzemes dievības, spoks, kurš var pieņemt visādus izskatus; viņa baida ceļiniekus un kā vampīrs izsūc guļošiem asinis. Empūze tiek tēlota ar ēzeļa galvu un vara kāju; dažkārt arī ar ēzeļa kāju. Viņa tiek arī pieskaitīta pie lamijām. Še viņa skaitās par radu Mefistofelim.»
Avots: žurnāls «Praktiskā Astroloģija»