Pamela Andersone ietekmē Latvijas uzņēmējus

© skynews.com

Pasaules dārgākā apvidus auto ražotāji, kuriem ir tiešs sakars ar Latviju, bija plānojuši braucamā interjerā izmantot vaļu peņu ādu, taču pēc dzīvnieku aizstāvju saceltā skandāla no šīs ieceres nācies atteikties.

Džipa ražotāju kompānijas pārstāvis Latvijā Leonards Jankelovičs atzina, ka lielu lomu tajā nospēlējušas tādas personas kā Monako princis Alberts II un sekszvaigzne Pamela Andersone, kas firmai nosūtījušas protesta vēstules.

Superdžips ar saknēm Latvijā

Luksusa apvidus bruņu auto ražotāji ir Igaunijas uzņēmums "Kombat Grupa AG" un Latvijas SIA "Darts Grupa", kuru īpašnieki gan meklējami Krievijā. Turklāt jaunākais un ekskluzīvākais spēkrats tiek ražots zem 20. gadsimta sākumā Latvijā bāzētās rūpnīcas "Russo Balt" zīmola.

Pavasarī izstādē "Auto Exotica" Ķīpsalā interesentiem jau bija iespēja aplūkot šī uzņēmuma ražoto standarta bruņu auto "Dartz Kombat". Nesen uzņēmums nāca klajā ar plāniem izveidot dārgāko apvidus auto pasaulē. "Ir krīze, vai nav krīzes – ekskluzīvo spēkratu tirgus ne tikai nekrītas, bet pat iet augšup," norāda džipa ražotāju kompānijas pārstāvis Latvijā Leonards Jankelovičs. Tāpēc arī nolemts veidot "Dartz Prombron Monaco Red Diamond", kuram saskaņā ar ieceri jābūt aprīkotam ne tikai ar bruņām, bet arī apzeltītiem logiem, dimanta pulksteņiem, "Vertu" mobilajiem tālruņiem un "Rogue Acoustic" audiosistēmām. Lielāko sabiedrības uzmanību tomēr piesaistīja iecere auto sēdekļus un salonu pārvilkt ar vaļu peņu ādu. Sekas bija pielīdzināmas sprādzienam.

Pēc publikācijām par spēkratu tādos izdevumos kā "Daily Mail" un "Bild" sarosījās dzīvnieku aizstāvji no PETA un citām dzīvnieku aizstāvju organizācijām. Monako princis Alberts, kurš vēl nesen spieda uzņēmuma pārstāvjiem roku un saņēma uzņēmuma "Russo Balt" piemiņas medaļu, strikti nosodīja "peņu ideju", pieprasīdams izņemt medaļas saņemšanas fotoattēlus no uzņēmuma interneta lapas. Vēlāk ar indīgu vēstuli klajā nāca arī "Pludmales patruļas" zvaigzne Pamela Andersone. Tam vēl jāpieskaita fakts, ka Krievijā par vaļa nogalināšanu draud pusgada cietumsods. Īsāk runājot – spiediens ir par lielu, un uzņēmums vaļu peņu ādu nolēmis neizmantot.

Iznīcināt vaļus negrasījās

"Saprotiet pareizi: mēs nevēlamies iznīcināt vaļus. Mēs mīlam visus dzīvniekus – vaļus, suņus, haizivis. Runa ir tikai par izcili mīkstu, viegli apstrādājamu un krāsojamu dārgu ādu, kas izmantota arī, piemēram, miljardiera Aristoteļa Onaša jahtas bāra sēdekļos. Man patiešām grūti aptvert dzīvnieku aizstāvju protestus. Uz vaļa peņa ādas sēdēt nav ētiski, bet uz cūkas dibena ādas ir? Tie visi ir dzīvnieki, un tādā gadījumā jāprotestē būtu pret visiem ādas sēdekļiem," vilšanos "VZ" neslēpj Jankelovičs. "Mēs vēlējāmies radīt ekskluzīvu luksusa bruņu auto, bet galu galā radījām skandālu," viņš saka.

Kopš skandāla sākuma bruņotais spēkrats jau paguvis apaugt ar vairākiem mītiem. Viens no tiem ir cena, ko ražotāji lēš no 500 000 līdz 750 000 eiro. Tas nav maz, tomēr, pastāvīgi rēķinot un pārrēķinot dažādās valūtās, interneta žurnālisti tā cenu paaugstinājuši pat līdz pusotram miljonam eiro. Bet tāda cena būtu pārāk augsta pat šādam auto. Vēl trakāk šķiet tas, ka auto jau ievietots pasaules dārgāko lietu sarakstā, lai gan tas vēl pat nav gatavs. Kā pastāstīja Jankelovičs, tā pati nelaimīgā vaļu peņu āda, lai arī pasūtīta, vēl nemaz nav saņemta. Auto virsbūve tiek gatavota vienā valstī, salons tiek komplektēts citā. "Mēs tomēr ceram, ka arī bez vaļu peņu ādas tas tomēr būs dārgākais apvidus auto pasaulē," – tā Jankelovičs.

Kas brauks ar dārgo džipu?

Lielākais iespējamais "Prombron" bruņu auto noieta tirgus varētu būt Krievija un Saūda Arābija. Kurš konkrēti – to Jankelovičs neatklāj, vien tā, starp citu, izmetot, ka "tenisists Marats Safins ir augumā garš, tāpēc viņam bruņu džipu būšot jātaisa ar augstākiem griestiem".

Katrs džips tiešām tiek būvēts pēc nākamā īpašnieka auguma parametriem, un ražotnei ar jaudu 50 automašīnas gadā tas neesot nekas neiespējams. Jāpiebilst, ka šie auto nav vienkārši bruņoti džipi, bet īstas bruņu mašīnas, kas bruņotus sērijveida auto pārspēj ar gaitas un citām tehniskām īpašībām (maksimālais ātrums, piemēram, ir 240 km/h). Auto var izturēt vienkāršas granātas sprādzienu, radīt dūmu aizsegu, savukārt daudzās videokameras ļauj novērot visu auto perimetru. "Tas tāpēc, lai varētu redzēt, kur nelieši aizbēg," nosmejas Jankelovičs, nopietnāk piebilstot, ka joprojām nav atkāpies no sapņa auto ražotni pārcelt uz Latviju, tādējādi reāli veicinot Latvijas ekonomiku. Patlaban džipu kopā liek Igaunijā.

Svarīgākais