Uzņēmējs Čaunāns papildina savu floti

No pagājušās sestdienas pa Rīgas pilsētas kanālu brauc divi kuģīši – ar vairāk nekā simts gadu vēsturi apveltītais "Darling" un pavisam jaunais "Maria". Abu īpašnieks ir uzņēmējs Ainis Čaunāns.

Aptuveni divdesmit cilvēkiem Latvijā pieder koka kuģīši, no kuriem pats pazīstamākais nenoliedzami ir Aiņa Čaunāna "Darling", kas būvēts pirms 102 (!) gadiem un jau pāris gadus vizina cilvēkus pa Rīgas ūdeņiem. Šovasar tam piebiedrojās "Maria" – deviņus metrus garš kuģītis, ko atšķirībā no tā slavenā priekšteča "Darling" darbina elektromotors. Tam enerģiju dod astoņi akumulatori. "Pa nakti tos uzlādē pie "štepseļa", un var braukt visu dienu. Lādēšana izmaksā aptuveni divus latus," stāsta Čaunāns.

Arī "Darling" ir diezgan ekonomisks: tam ir 80 litru bāka dīzeļdegvielai, ar ko var braukt teju nedēļu. Ja, protams, ievēro kanālā atļauto braukšanas ātrumu 5 km/h, taču kuģītis var sasniegt pat 24 km/h.

"Maria" brauc tikpat kā nedzirdami. "Bebrs peld līdzās un nemaz nebaidās – domā, ka kuģis ir kāda liela zivs," smejas Čaunāns. Pīles gan simboliski pabēg malā, tomēr īpaši pārbiedētas neizskatās.

Jaunā kuģīša izmaksas ir aptuveni 100 000 latu, taču, neskatoties uz šīm izmaksām, Čaunāns ir apņēmības pilns papildināt savu floti ar vēl vienu kuģi. Tam vajadzētu būt klāt uz Jāņiem. Kuģis būs 11 metru garš (kā "Darling"), to darbinās elektromotors, kas būs ievērojami jaudīgāks – tam enerģiju dos 16 akumulatori. "Kuģis būs arī nedaudz zemāks par šiem, jo drusku pārrēķinājāmies: ja ūdens [kanālā] sniedzas pāri pāļiem, netiekam zem tiltiem cauri," atzīst uzņēmējs.

"Ja šī sezona parādīs, ka bizness iet, kā plānots, uzbūvēsim vēl divus kuģus. "Darling" paredzēts privātām "pārtijām", tas nākotnē pa kanālu nekursēs," norāda Čaunāns. Neskatoties uz to, ka pa kabatu smagi sit obligātā civiltiesiskā apdrošināšana jeb OCTA (1200 eiro gadā), pēc viņa aprēķiniem, kuģim vajadzētu atmaksāties trīs gadu laikā.

Svarīgākais